314 firm korzystających z usług Apaczka zaoferowało w dniu 3.12.2012 swoim klientom darmową przesyłkę UPS lub DHL. Łącznie Apaczka podarowała sklepom ponad 5600 przesyłek za 1 zł. Firma przeprowadziła też krótkie wywiady z właścicielami sklepów internetowych, które doprowadziły do następujących wniosków:
  • opcja darmowej wysyłki kurierskiej jest jednym z najbardziej oczekiwanych przez klientów rodzajów promocji;
  • klienci chcą mieć wybór pomiędzy wolniejszym, lecz tanim sposobem dostarczenia zakupów, a szybkim lecz nieco droższym serwisem.;
  • przy zakupach o wartości ponad 100 złotych, gdy przesyłka kurierska jest płatna i do wyboru są rożne firmy kurierskie, klienci są w stanie dopłacić 3-4 złote do lepiej pozycjonowanych kurierów, gdyż chcą aby ich przesyłka dotarła bezpiecznie i szybko;
  • Poczta Polska wybierana jest jedynie przy przesyłkach najtańszych - klienci narzekają na długi czas dostawy oraz konieczność odbioru przesyłki na poczcie;
  • coraz większym zainteresowaniem klientów cieszą się Paczkomaty InPost, w których przesyłkę można odebrać przez całą dobę.
Dzięki darmowej dostawie liczba zamówień w sklepach biorących udział w akcji była w Dniu Darmowej Dostawy o 54% wyższa niż zwykle. Ogółem w akcji wzięło udział 1828 e-sklepów.

Zobacz również