Jedynie 42% firm z sektora MSP mierzy konwersję użytkowników pozyskanych dzięki mediom społecznościowym - tak wynika z
badań przeprowadzonych przez Vocus i Duct Tape Marketing.
Brak analityki dziwi, ponieważ 77% przedsiębiorstw przyznaje, że social media pochłania co najmniej 25% zasobów marketingowych firmy.
Dla przedsiębiorstw z sektora MSP miarą "sukcesu" w social media są głównie wzrost odwiedzin strony (76%), liczba nowych klientów, do których dotarła informacja o firmie (70%) oraz liczba interakcji użytkowników z marką, czyli kliknięcia "lubię to", followersi itd. (67%). Wzrost sprzedaży, który powinien być najważniejszą wartością, liczy się tylko dla 60% badanych.
Pomimo braku wiedzy na temat rzeczywistego wpływu aktywności w social media na wyniki firmy, aż 87% przedsiębiorstw twierdzi, że obecność na Facebooku czy Twitterze pomaga organizacji. Tylko 60% badanych stosuje wzrost sprzedaży jako miernik działań w mediach społecznościowych. Wskaźnik jest zaskakująco niski, ponieważ ok. 90% firm publikuje tam przede wszystkim informacje o swoich produktach.
Chociaż social media są skutecznym źródłem pozyskiwania ruchu, to bez analizy konwersji nie da się ocenić, czy inwestowanie pieniędzy w tę formę promocji przynosi firmie korzyści. Jeśli nie mierzysz wpływu kampanii w społecznościówkach na sprzedaż, to może się okazać, że marnujesz gotówkę, nawet jeśli liczba twoich fanów szybko rośnie.