Jedynie 42% firm z sektora MSP mierzy konwersję użytkowników pozyskanych dzięki mediom społecznościowym - tak wynika z badań przeprowadzonych przez Vocus i Duct Tape Marketing. Brak analityki dziwi, ponieważ 77% przedsiębiorstw przyznaje, że social media pochłania co najmniej 25% zasobów marketingowych firmy. Dla przedsiębiorstw z sektora MSP miarą "sukcesu" w social media są głównie wzrost odwiedzin strony (76%), liczba nowych klientów, do których dotarła informacja o firmie (70%) oraz liczba interakcji użytkowników z marką, czyli kliknięcia "lubię to", followersi itd. (67%). Wzrost sprzedaży, który powinien być najważniejszą wartością, liczy się tylko dla 60% badanych. Pomimo braku wiedzy na temat rzeczywistego wpływu aktywności w social media na wyniki firmy, aż 87% przedsiębiorstw twierdzi, że obecność na Facebooku czy Twitterze pomaga organizacji. Tylko 60% badanych stosuje wzrost sprzedaży jako miernik działań w mediach społecznościowych. Wskaźnik jest zaskakująco niski, ponieważ ok. 90% firm publikuje tam przede wszystkim informacje o swoich produktach. Chociaż social media są skutecznym źródłem pozyskiwania ruchu, to bez analizy konwersji nie da się ocenić, czy inwestowanie pieniędzy w tę formę promocji przynosi firmie korzyści. Jeśli nie mierzysz wpływu kampanii w społecznościówkach na sprzedaż, to może się okazać, że marnujesz gotówkę, nawet jeśli liczba twoich fanów szybko rośnie.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również