Firma analityczna Distimo przeanalizowała ilość pobrań aplikacji w najpopularniejszych na rynku sklepach. Mimo stale rosnącej liczby smartfonów z systemem Android, porównanie sklepów Google i Apple wypada na korzyść tej drugiej firmy. Oto część wyników dla Android Market:
- 96 aplikacji zostało pobranych więcej niż 5 mln razy
- Ponad połowa darmowych aplikacji została ściągnięta mniej niż 1000 razy
- 20% darmowych aplikacji zostało pobranych mniej niż 100 razy
- 80% płatnych aplikacji zostało pobranych mniej niż 100 razy
- W marcu i kwietniu 6 płatnych aplikacji z iTunes App Store w USA przekroczyło próg 500 tys. pobrań. W tym samym czasie udało się to tylko 2 aplikacjom z Android Marketu (i to w skali całego świata).
Jako jeden z czynników wpływających na mniejszą liczbę pobrań w Android Markecie, firma Distimo sugeruje rzadziej zmieniające się w Android Market notowania najpopularniejszych aplikacji. W kwietniu, przez Top 10 Apple App Store przewinęło się 96 aplikacji, podczas gdy w Android Market tylko 26.
Więcej: www.distimo.com
Reklamy