Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, jeden z największych multibrandowych sklepów odzieżowych w polskim Internecie – Answear.com, zgodnie z długoterminową strategią stworzoną wspólnie z inwestorem – funduszem MCI.TechVentures, realizuje plan ekspansji regionalnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wchodząc na rynki czeski i słowacki. Strona Answear.cz, przygotowana na rynek czeski, została uruchomiona na początku kwietnia 2014. Rynki Polski, Czech i Słowacji to rynki tworzące największy potencjał popytu e-commerce w regionie CEE: (Polska – ok. 40 mln mieszkańców, Czechy i Słowacja – to potencjał 15 mln mieszkańców), z dynamiką wzrostu rynku e-commerce przekraczającą 20% rocznie. Jednocześnie, powyższe kraje charakteryzują się najwyższą średnia wartością rocznych e-zakupów na osobę: w Czechach to 581 euro, w Polsce – 465 euro, na Słowacji 212 euro. Czechy i Słowacja – poza atrakcyjnością komercyjną - stanowią naturalne kierunki ekspansji również ze względu na położenie geograficzne. Centrum logistyczne Answear.com zlokalizowane jest w Krakowie, co pozwala spółce na realizację dostaw do czeskiej Ostrawy czy też słowackiej Żyliny w czasie zbliżonym dla dostaw do np. Warszawy. Nie bez znaczenia jest również wsparcie spółki w projekcie ekspansji ze strony zespołu funduszu MCI.TechVentures, którego dobra znajomość rynku czeskiego i słowackiego pozwoliła m.in. na identyfikację lokalnych partnerów oraz strukturyzacje projektu wejścia na powyższe rynki. - Projekt ekspansji był przygotowywany od kilku miesięcy. Ze względu na kluczowe znaczenie poziomu satysfakcji klientów, najważniejszym wyzwaniem było zoptymalizowane procesu logistycznego by móc efektywnie realizować dostawy – mówi Krzysztof Bajołek założyciel Answear.com – dzisiaj jesteśmy w stanie dostarczać nasze produkty na terytorium Czech w ciągu 24 godzin. Spółka otworzy własne biuro w Pradze. Partnerami Answear.cz w projekcie są osoby posiadającej silną pozycję w czeskiej branży marketingu, PR i sprzedaży. Wejście na rynki Czech i Słowacji jest jednym z kluczowych elementów strategii budowania pozycji spółki jako jednego z liderów segmentu e-fashion w regionie

Zobacz również