Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie FedEx, w tym roku blisko 80% polskich konsumentów prezenty świąteczne kupi w sieci. Badanie przeprowadzone równolegle w Polsce, Czechach i na Węgrzech pokazuje, że podobny trend widać również w innych krajach regionu.   Jak pokazuje badanie, 79% Polaków, 82% Czechów i 72% Węgrów tegoroczne prezenty świąteczne kupi w sklepach internetowych. Z 27 milionami internautów, Polska stanowi jeden z najbardziej rozwiniętych krajów regionu pod względem korzystania z sieci. Według danych firmy Gemius, Polscy internauci nie stronią od zakupów w sieci – przynajmniej raz zrobiło to 56% z nich. Wiele wskazuje na to, że podczas tegorocznego sezonu świątecznego ten odsetek jeszcze wzrośnie. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie FedEx Express przez Lightspeed Research (Grupa Kantar) w drugiej połowie listopada wśród konsumentów z Polski, Czech i Węgier. W każdym z krajów w badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa 600 osób w wieku 18-89 lat. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI.  

Młodsi chętniej kupują w sieci?

Niekoniecznie… W każdym z badanych krajów, nieco inna grupa wiekowa okazała się najbardziej chętna, by poszukiwać prezentów świątecznych w sieci. – Wśród naszych czeskich sąsiadów, najmłodsza badana grupa faktycznie okazała się najbardziej zaznajomiona z tematem zakupów online. W grupie wiekowej 18-24, aż 89% badanych planuje świąteczne zakupy w sieci. W Polsce, dominują nieco starsi internauci (25-34 z wynikiem 89%), a na Węgrzech największe zainteresowanie wykazują badani w grupie 35-44 lata (78%) – komentuje Łukasz Wróbel, dyrektor zarządzający FedEx Express w Polsce. Badanie pokazuje również wysokie zainteresowanie zakupami online wśród seniorów – ponad dwie trzecie (68%) badanych Polaków w wieku 65+ planuje prezenty kupić online. Podobnie wyglądają plany zakupowe węgierskich (72%) i czeskich (76%) seniorów. Badanie pokazuje, że konsumenci w naszym regionie doceniają wygodę zakupów w internecie, a wielu z nich skorzysta w tym roku z oferty tysięcy europejskich e-sklepów. FedEx Express zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna dla każdego internetowego przedsiębiorcy jest niezawodność i szybkość dostaw. Firma poczyniła wszelkie kroki, by podczas tegorocznego sezonu świątecznego jak najlepiej wesprzeć ich biznesy. FedEx wspiera szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, oferując profesjonalne doradztwo m.in. w zakresie przygotowania dokumentacji związanej z odprawą celną. Zapewnia również szereg usług dodatkowych, w tym gwarantowaną dostawę w ciągu jednego dnia roboczego w niemal każde miejsce w Europie. FedEx wspiera wiele biznesów działających w sieci, zarówno w Polsce, jak i na świecie, na co dzień współtworząc rynek handlu online, stąd nie jestem zaskoczony wynikami badania – mówi Łukasz Wróbel. – Konsumenci na całym świecie coraz bardziej doceniają wygodę tej formy zakupów, a przedsiębiorcy muszą dostosować się do tych trendów. Dla nas, e-commerce to ważny, rosnący globalnie rynek, dlatego stale pracujemy nad rozwojem naszej sieci połączeń – dodaje. Nad zapewnieniem optymalnych połączeń pomiędzy biznesami, a konsumentami podczas nadchodzącego sezonu świątecznego czuwa ponad 425 tys. pracowników FedEx Express.  

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również