Z ponad 300 milionami dolarów pozyskanymi łącznie od inwestorów, BlaBlaCar staje się dzisiaj jednym z najwyżej dofinansowanych startupów w Europie. BlaBlaCar, serwis skupiający największą na świecie społeczność długodystansowych wspólnych przejazdów, oficjalnie potwierdził dziś pozyskanie 200 milionów dolarów w czwartej rundzie finansowania. Swoje środki zainwestowały fundusze Insight Venture Partners, Lead Edge Capital oraz Vostok New Ventures. Mają one pomóc zaspokoić stale rosnący, globalny popyt na społecznościowe wspólne przejazdy. Inwestorzy docenili zarówno dynamiczny rozwój serwisu na rynkach, na których serwis ma ugruntowaną pozycję, jak i udane debiuty w kolejnych krajach. Z ponad 20 milionami użytkowników w 19 krajach, BlaBlaCar sprawił, że wspólne przejazdy weszły do mainstreamu, stając się przystępnym sposobem podróżowania między miastami opartym na wykorzystaniu pustych miejsc w samochodach. Taka forma podróżowania pozwala dzielić koszty podróży i tym samym oszczędzać zarówno kierowcom, jak i ich pasażerom. Popularność wspólnych przejazdów i szybki rozwój tej wydajnej, niedrogiej formy przemieszczania się, pozwoliły BlaBlaCar stać się symbolem i globalnym liderem ekonomii współdzielenia. - Prawdziwą radość sprawia nam obserwowanie, do jak wielu ludzi na całym świecie przemawia nasza wizja podróżowania, co potwierdza fakt, że tak szybko rośnie społeczność BlaBlaCar na każdym z rynków, na którym zadebiutowaliśmy - mówi Frédéric Mazzella założyciel i CEO BlaBlaCar. - Udało nam się wspólnie rozwinąć unikalną aktywność opartą na autentycznej wymianie między naszymi użytkownikami. Pozyskane właśnie finansowanie umożliwi nam w nadchodzących latach dalsze uwalnianie potencjału tkwiącego we współdzieleniu się niewykorzystanymi dotąd zasobami – dodaje Mazzella. Po pozyskaniu 100 milionów dolarów w lipcu 2014 roku, serwis BlaBlaCar wszedł w fazę prawdziwie globalnego rozwoju i jest teraz obecny na trzech kontynentach. Tamta runda finansowania pozwoliła BlaBlaCar zadebiutować w siedmiu krajach, w tym na trzech rynkach wschodzących: w Turcji, Indiach i Meksyku. Środki te wykorzystano również na akwizycje trzech podobnych serwisów: właśnie w Meksyku, Europie Środkowej oraz w Niemczech, gdzie przedmiotem transakcji była ówcześnie druga największa platforma wspólnych przejazdów na świecie - carpooling.com. Obecna czwarta runda finansowania (seria D) jest odpowiedzią na przyśpieszenie rozwoju serwisu w Europie. Docenione przez inwestorów zostały także udane debiuty na rynkach wschodzących, gdzie zainteresowanie wspólnymi przejazdami jest napędzane przez luki w transporcie publicznym oraz relatywnie wysokie koszty posiadania i użytkowania samochodu. BlaBlaCar wykorzysta pozyskane środki do wspierania szybkiego rozwoju oraz planowanej dalszej ekspansji. W planach jest m.in. uruchomienie usługi w Azji, Brazylii i innych krajach Ameryki Łacińskiej.
  • Stworzyliśmy nowy, bardzo efektywny sposób podróżowania, który zdobywa popularność już na trzech kontynentach. Każdego kwartału korzysta z niego ponad 10 milionów użytkowników. Dzięki tej inwestycji będziemy mogli przyspieszyć nasz rozwój zarówno w krajach, gdzie już funkcjonujemy, jak i na nowych rynkach, kontynuując budowę największej społeczności wspólnych przejazdów na świecie. Pozyskane finansowanie to znaczący krok w kierunku globalnej zmiany w mobilności - mówi Nicolas Brusson, współzałożyciel i COO BlaBlaCar.
Do zarządu firmy dołączył Jeff Horing, dyrektor zarządzający Insight Venture Partners. - Cieszę się, że dołączam do Frédérica, Francisa, Nicolasa i zespołu BlaBlaCar w tym przełomowym momencie. Serwisowi BlaBlaCar udało się bardzo szybko zbudować unikalną usługę i wyskalować ją globalnie. Nieczęsto można spotkać firmę, której usługi cieszą się tak ogromnym zainteresowaniem użytkowników w momencie, gdy tak naprawdę dopiero rozpoczyna swoją światową przygodę - podkreśla Höring. Serwis BlaBlaCar został założony w 2006 roku przez Frédérica Mazzellę - CEO, Francisa Nappeza - CTO i Nicolasa Brussona - COO. Obecnie BlaBlaCar działa w krajach Beneluksu, Chorwacji, Francji, w Indiach, Meksyku, Niemczech, Polsce, Portugalii, Rumunii, Rosji, Serbii, Hiszpanii, Turcji, na Ukrainie, na Węgrzech, we Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii. To czwarta runda finansowania BlaBlaCar. W 2011 roku w pierwszej rundzie prowadzonej przez fundusz ISAI, serwis pozyskał 125 tysięcy EUR. W drugiej – 10 milionów USD głównie od Accel Partners (2012 rok), a następnie w trzeciej, prowadzonej przez Index Ventures - 100 milionów USD (2014 rok).

Zobacz również