Aktualności

Blogerzy a współpraca barterowa

Barter to rodzaj bezgotówkowej wymiany, podczas której reklamodawca zazwyczaj dzieli się swoim produktem z blogerem w zamian za jego recenzję. To bardzo popularna forma współpracy zwłaszcza wśród początkujących influencerów, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w zarabianiu w sieci.
Barter – czy warto?

Rozpoznawalność osób z polskiej blogosfery rośnie z roku na rok, a internetowi influencerzy zyskują coraz większy wpływ na kreowanie nowych trendów wśród społeczeństwa. Wobec kryzysu tzn. starych mediów, to właśnie cyberprzestrzeń jest najlepszym miejscem do przeprowadzenia kampanii marketingowej. Podjęcie współpracy z popularnym blogerem może okazać się niezwykle korzystne dla marki, jeśli odpowiednio wybierze osobę do tego typu wymiany. Tutaj kluczem do sukcesu jest dobra orientacja w polskiej blogosferze, aby rozpoznać osobę chętną do tego typu współpracy. Doskonałe rozeznanie w twórczości blogerów pozwoli także wybrać bloga związanego tematyką z oferowanymi przez nas usługami czy produktami.

Uwaga! Trafnie dobieraj partnerów

Zasada odpowiedniego doboru partnerów dotyczy zarówno blogerów, jak i reklamodawców. Barter to dobry sposób na czerpanie zysków ze swojej działalności przede wszystkim dla początkujących blogerów, którzy zdołali już zgromadzić grupę wiernych czytelników, ale dopiero zyskują większą popularność w sieci. Wielu znanych influencerów pogardliwie traktuje bowiem oferty współpracy barterowej, za swoją pracę oczekując wynagrodzenia w formie pieniężnej, a nie gadżetów promocyjnych. Tego typu osoby potrafią publikować propozycje uznane za niekorzystne i publicznie je piętnować. Wówczas nasze działania, służące wypromowaniu konkretnego towaru bądź usługi, przynoszą odwrotny efekt i mogą wpłynąć negatywnie na cały wizerunek marki.

Trafny dobór partnerów jest bardzo istotny także z punktu widzenia blogerów. Osoby, które zgromadziły już oddane grono odbiorców, nie powinny polecać produktów zupełnie nie związanych z tematyką swojej działalności. Nie powinny także polecać towarów o wątpliwej jakości albo takich, do których sami nie są przekonani. W przeciwnym wypadku mogą stracić zaufanie swoich fanów i narazić bloga na utratę wiarygodności.

Barter to świetna forma niebanalnej promocji dla tych marek, które mają okrojony budżet na działania marketingowe. Taka forma wymiany może przynieść obopólne korzyści zarówno firmom, jak i blogerom. Przed rozpoczęciem tej formy współpracy należy jednak dokładnie rozważyć wszelkie plusy i minusy oraz właściwie dobrać partnera.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com