Cenisz sobie swobodę korzystania z internetu mobilnego, jednak czasami doświadczasz trudności związanych z jego działaniem? Problemy techniczne, czynniki atmosferyczne lub chwilowy błąd sieci to tylko kilka przyczyn, które powodują tymczasowy brak dostępu do łącza. Podpowiadamy więc, jak można szybko temu zaradzić. Oto kilka prostych sposobów. 

  • Sprawdź ustawienia

Jest to pierwszy krok, jaki należy wykonać. Trzeba więc sprawdzić, czy przez przypadek nie został włączony tryb samolotowy, a także upewnić się, że transmisja danych została włączona. Jeżeli powyższe czynności nie zadziałały, wówczas oznacza to, że problem tkwi gdzie indziej – być może ustawienia sieci nie zostały odpowiednio skonfigurowane lub po prostu wystąpił błąd. Należy więc otworzyć opcję „sieć komórkowa”  i sprawdzić, jaki „preferowany tryb sieci” został zaznaczony. Najlepiej wybrać wariant. LTE/3G/2G, dzięki czemu można mieć pewność, że urządzenie obsługuje każdy typ łącza. W tej samej zakładce, nieco niżej, znajduje się opcja „nazwa punktu dostępowego”, czyli inaczej APN („access point name”). Po otworzeniu tej opcji należy sprawdzić poprawność ustawień. W przypadku nieprawidłowości trzeba skonfigurować dostępy od nowa i co ważne – każdy operator posiada odrębne dane, które do tego służą. Czasami wystarczy wejść na jego stronę i poszukać automatycznego konfiguratora – po wypełnieniu kilku pól (numer telefonu, producent, model, usługa) system przygotowuje dane do konfiguracji manualnej, które trzeba wprowadzić na swoim urządzeniu.

  • Zresetuj urządzenie

Czasami najprostsze rozwiązania są najlepsze. Wyłączenie i ponowne włączenie telefonu (można również na chwilę wyjąć baterię) sprawia, że natychmiast zostają „uśpione” wszystkie aktualnie działające aplikacje. W ten sposób zwalnia się pamięć, co w wielu przypadkach jest skutecznym rozwiązaniem problemu. Jeżeli mimo to internet nadal nie działa, trzeba zdecydowanie podjąć inne kroki. 

  • Zadzwoń na infolinię

Jeżeli powyższe sposoby nie przyniosły skutku lub po prostu nie chcesz ryzykować zmieniając ustawienia samodzielnie, zawsze możesz zadzwonić na infolinię lub udać się do salonu operatora. W zależności od przyczyny braku internetu w komórce, naprawa problemu może zająć kilka minut, a czasami nawet 24 h. Być może będzie konieczna wymiana karty SIM lub całkowita konfiguracja ustawień fabrycznych. Warto zapytać o to konsultanta, ponieważ w przypadku uzyskania odpowiedzi twierdzącej, trzeba pamiętać o zgraniu wszystkich swoich danych na zewnętrzne nośniki pamięci. Korzystając z pomocy profesjonalistów, można mieć pewność, że problem został właściwie zdiagnozowany, a także rozwiązany – w końcu w działach obsługi klienta niemal zawsze znajduje się dział techniczny, który będzie mógł pomoc rozwiązać problem braku dostępu do internetu mobilnego. Jeżeli przyczyna leży po stronie sieci, wówczas z rzetelnego źródła można szybko uzyskać informację, co spowodowało usterkę oraz kiedy zostanie ona naprawiona. Chcesz zacząć korzystać z mobilnego internetu i poszukujesz atrakcyjnej oferty, skrojonej na miarę swoich potrzeb? Czy może właśnie rozważasz zmianę taryfy? Jeżeli tak, to zajrzyj na: https://www.t-mobile.pl/internet-mobilny/cat10032.chtml. Różne limity transferu, a także zróżnicowana wysokość opłat, odpowiednich na każdą kieszeń to coś, co z pewnością warto sprawdzić. Zobacz która opcja będzie dla Ciebie najkorzystniejsza i wybierz coś dla siebie.


Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również