Buzzmarketing to stosunkowo nowy termin, który jednak określa zjawisko znane od bardzo dawna – przekazywanie informacji z ust do ust. Marketing szeptany pozwala dyskretnie informować użytkowników sieci o zaletach wybranej usługi czy produktu, zdobywając tym samym zainteresowanie grupy potencjalnych klientów. Buzzmarketing – z czym to się je? Buzzmarketing zakłada „robienie szumu” wokół marki, produktu czy usługi, którą chcemy wypromować. Kluczem właściwego wykorzystania tego rodzaju marketingu w promocji swojej firmy jest wyczucie, które umożliwia nam dodawanie naturalnie brzmiących wpisów na blogach, forach i portalach społecznościowych. Skuteczność marketingu szeptanego zależna jest od zdolności rozwijania istniejących rozmów w sieci bądź prowokowania nowych dyskusji na temat związany z wybranym produktem czy usługą. W ten sposób zyskujemy szansę przedstawienia jego zalet z punktu widzenia obiektywnego użytkownika. Efektywność marketingu szeptanego Buzzmarketing opiera swoją skuteczność na zaufaniu, którym obdarzają użytkownicy innych użytkowników. Podstawą tego zaufania jest przekonanie, że gdy ktoś poleca bądź odradza coś w sieci, robi to w dobrej wierze. Marketing szeptany bazuje na wykorzystaniu tych przeświadczeń do promowania marki, usługi bądź produktu. Dobrze przeprowadzona kampania buzzmarketingowa może przynieść lepsze efekty niż dużo droższe i dużo bardziej popularne rodzaje reklamy. Skuteczność buzzmarketingu zależy od właściwego doboru metody komunikacji w odniesieniu do grupy docelowej odbiorców – chodzi zarówno o język, jak i wybranie właściwego social media. Działania buzzmarketingowe powinny być także dyskretne i nienachalne, ponieważ tylko dzięki wiarygodności uzyskamy duży wpływ na zwyczaje konsumenckie odbiorców naszych akcji. Dlaczego warto? Firma może czerpać korzyści z przeprowadzenia kampanii marketingu szeptanego na kilku różnych płaszczyznach. Buzzmarketing to przede wszystkim doskonała metoda informowania dużej grupy osób o oferowanych przez siebie produktach, usługach oraz o ich zaletach. To także wspaniała możliwość kreowania wizerunku marki i budowania jej pozycji na rynku. Dodatkową korzyścią, która płynie z przeprowadzenia kampanii marketingu szeptanego, jest możliwość sprawdzenia tego, w jaki sposób nasza marka postrzegana jest przez konsumentów. Wyciągnięcie wniosków z takich obserwacji pozwala ulepszyć jakość usług, by jeszcze lepiej zaspokajać potrzeby konsumentów i osiągać coraz większe zyski. Społeczeństwo coraz częściej podchodzi z rezerwą do tradycyjnego przekazu reklamowego, którym zalewane jest codziennie w telewizji, na ulicach i w internecie. Buzzmarketing zjednuje odbiorców swoją wiarygodnością, dlatego skuteczna kampania tego typu może mieć kluczowy wpływ na wzrost zainteresowania marką, a co za tym idzie – realny wzrost jej wartości.

Zobacz również