Chatbot to aplikacja, działająca w oparciu o reguły oraz sztuczną inteligencję mającą określone funkcje, których zadaniem jest prowadzenie rozmowy z klientem w czasie rzeczywistym. Z założenia Chatbot ma naśladować zachowania ludzi w określonych przypadkach, dlatego też są one często wykorzystywane w obsłudze klienta jako wirtualni asystenci, doradcy, konsultanci. W zależności od sposobu zaprogramowania Boty możemy podzielić na dwa rodzaje: pierwszy z nich pierwszy z nich jest oparty na regułach. Chatbot reaguje w nim na konkretne polecenia, używając wcześniej zdefiniowanych odpowiedzi. Drugi zaś rodzaj oparty jest na tzw. sztucznej inteligencji, wyposażony w mechanizmy machine learning oraz rozpoznawanie języka naturalnego. Dzięki machine learning Chatboty zapamiętują, jakie treści zainteresowały odbiorcę i uczą się w ten sposób jego preferencji. Dzięki tym informacjom można do konkretnego użytkownika przesyłać spersonalizowane wiadomości. Obecnie korzystanie z Chatbotów staje się coraz bardziej popularne, nie tylko wśród dużych firm, także segment średnich i małych marek dostrzega ich różnorodne zastosowania i  korzyści. Należą do nich:
  • znaczące obniżenie kosztów firmy w obszarze jej stałego zatrudnienia (bot zastępuje pracownika etatowego)
  • zautomatyzowanie obsługi klienta (brak formularzy online, brak potrzeby kontaktu telefonicznego, pytań przesyłanych drogą e-mail, brak konieczności posiadania infolinii)
  • usprawnienie procesu sprzedażowego i zmniejszenie procesu tzw.pustego koszyka
  • stała, profesjonalna obsługa klienta 24 godziny na dobę przez 365 dni w roku
  • pozytywny wpływ na wizerunek firmy
  • personalizacja kontaktów i zakupów (bot zapamiętuje preferencje zakupowe klientów), usprawniająca procesy sprzedażowe. Bot bowiem bardzo precyzyjnie potrafi określić preferencje i kierunki aktywności odbiorców/klientów, poprzez odpowiednio zadawane im pytania i analizę odpowiedzi
  • pozytywny i efektywny marketing firmy, wynikający z umiejętności przetworzenia przez bota języka naturalnego Al
  • stała obecność bota na platformach komunikacyjnych wykorzystywanych przez daną firmę, np. Facebook Messenger, WhatsApp, Slack, co rozwija zaangażowanie odbiorców/klientów, pozwala stale rozbudowywać listę subskrybentów, buduje też wśród nich przywiązanie i zaufanie do marki.
  • analiza potrzeb konsumentów, poprzez stały kontakt z nimi

źródło: https://www.mysocialseller.com/

Pamiętajmy, iż użyteczność bota wynika nie tylko z jego możliwości technologicznych, ale też od naszych pomysłów na jego wykorzystanie. Ich możliwości są bardzo duże i stale rosną, wraz z galopującym rozwojem nowych technologii. Rosną więc także wymagania klientów w kwestii ich obsługi. Warto wziąć to pod uwagę myśląc o efektywnym rozwoju firmy.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również