Aktualności Technologia

Chatboty w obsłudze klienta

W ciągu ostatnich kilku lat chatboty zaczęły być masowo wykorzystywane w obsłudze klienta. Obecnie coraz częściej można zauważyć je na profilach społecznościowych oraz stronach www. Skąd rosnąca popularność tego rodzaju rozwiązania i co ta zmiana oznacza dla konsumentów?

Nowy kanał komunikacji

Boty coraz częściej wykorzystywane są w biznesie ze względu na rosnącą potrzebę komunikacji z klientem przez całą dobę. Taka konieczność zachodzi zwłaszcza ze względu na upowszechnienie się mediów społecznościowych, które „przyzwyczaiły” nas do rozmów z konsultantem marki w czasie rzeczywistym. Obecnie to właśnie na profilach firm w popularnych social media konsumenci najczęściej szukają pomocy i odpowiedzi na swoje pytania. Chatbot potrafi w błyskawicznym czasie udzielić potencjalnym klientom odpowiedzi na większość standardowych, najczęściej powtarzających się pytań. Automatyzacja odpowiedzi na najpopularniejsze problemy pozwala w ułamku sekundy rozwiać wszelkie wątpliwości konsumentów, a także zminimalizować koszty ponoszone dotychczas w ramach zapewnienia całodobowej obsługi klienta.

Chatboty narzędziem przyszłości?

Chatboty cieszą się coraz większym zainteresowaniem w świecie biznesu ze względu na niezwykłą wygodę, funkcjonalność i opłacalność takiego rozwiązania. Obecnie klienci oczekują od firm odpowiedzi na swoje pytania w czasie rzeczywistym, bez względu na dzień tygodnia czy porę dnia. Niestety zapewnienie tradycyjnej całodobowej obsługi klienta w postaci zatrudnionych pracowników jest rozwiązaniem bardzo kosztownym. Natomiast bot to wydatek jednorazowy, który szybko może się zwrócić przedsiębiorcy.

W Polsce trend wykorzystywania botów do dwukierunkowej komunikacji z klientem dopiero raczkuje. Z roku na rok marki coraz więcej inwestują w tego rodzaju rozwiązania, ponieważ przyspieszenie obsługi klienta przyczynia się do znacznego wzrostu jego zadowolenia. Obecnie możliwości udoskonalania komunikacji z chatbotami są bardzo rozbudowane, choć nigdy nie przewidzimy wszystkich pytań, z którymi zwrócą się do nich konsumenci. Z tego powodu nie warto całkowicie rezygnować z tradycyjnej obsługi klienta. Ingerencja człowieka może stanowić bezpieczne rozwiązanie w przypadku niestandardowych problemów naszych klientów.

Obecnie otrzymanie odpowiedzi od chatbota w konwersacji z marką na jej profilu społecznościowym nikogo już nie dziwi. Konieczność zapewnienia obsługi klienta przez całą dobę przyczyniają się znacznie do upowszechnienia chatbotów w biznesie. Ten modny trend ma duże szanse w przyszłości stać się naszą codziennością.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze