Decydując się na rozpoczęcie sprzedaży online stajemy przed trudnym wyborem: “Jakie oprogramowanie wybrać? Czy skorzystać z rozwiązania dedykowanego, czy może z dostępnego na rynku gotowego sklepu?” Jest to ważna decyzja zarówno ze względu na poprawność działania platformy, jej późniejszy rozwój oraz utrzymanie przez firmę IT. Niniejszy artykuł ma ułatwić nam podjęcie decyzji. Zawiera on porównanie platform dedykowanych z dwoma najczęściej branymi pod uwagę typami gotowego oprogramowania - PrestaShop i Magento. Zacznij od analizy Przed podjęciem decyzji, dotyczącej oprogramowania, każdy powinien najpierw przeanalizować sytuację swojego biznesu. Ważne jest, aby przemyśleć, jakie cele ma spełniać tworzona przez niego platforma, jakie ma względem niej oczekiwania oraz określić działania związane z jej rozwojem. Musimy wiedzieć również, jakie funkcjonalności chcemy wykorzystać  w swoim sklepie oraz jakiego ruchu możemy spodziewać się po jego uruchomieniu. Na końcu warto pomyśleć o tym, jakim budżetem dysponujemy oraz jak wiele czasu możemy poświęcić na wdrożenie potrzebnego nam systemu. Wszystkie te odpowiedzi pomogą wykonawcy dobrać właściwe dla nas oprogramowanie - niezależnie od tego, czy będzie ono dedykowane, czy używane na licencji. PrestaShop - z czym to się je? PrestaShop jest uznawany za jeden z popularniejszych typów gotowych platform e-commerce typu open source. Oparty o system popularnych szablonów typu Smart umożliwia programistom i grafikom łatwe dostosowanie gotowych szablonów graficznych do potrzeb danego biznesu. Ze względu na dużą ilość dostępnych funkcji, poleca się go osobą, które obeznane są już w obsłudze platform internetowych. Wymagają one bowiem od klienta pewnej wiedzy technicznej. Posiada on wiele wbudowanych funkcjonalności, z możliwością  zainstalowania dodatkowych wtyczek komercyjnych lub oprogramowania tych brakujących,  zgodnie ze swoim zapotrzebowaniem. Jeśli dostępne wtyczki nie spełnią naszych oczekiwań to istnieje możliwość oprogramowania dedykowanej wtyczki przez wykonawcę, który buduje sklep. Warto podkreślić, że PrestaShop posiada mocno rozbudowane wsparcie techniczne w Polsce i  nie potrzebuje dużych zasobów serwera. Niewątpliwą wadą tego oprogramowania może być nieokreślony czas oczekiwania na naprawę wtyczki przez producenta. Dodatkowo właściciele sklepów muszą pamiętać, aby z pomocą firmy IT dokonywać aktualizacji do wyższych wersji wtyczek i samej platformy sklepu. A może Magento? Magento uznawane jest za jedną z najbardziej rozbudowanych platform e-commerce typu open source. Swoją popularność zyskało głównie wśród dużych sklepów internetowych. Zaletą Magento jest praktycznie nieograniczona możliwość rozbudowy oraz szerokie możliwości optymalizacji pod kątem SEO. Decydując się na wdrożenie Magento należy pamiętać, że  wymaga także wyższych parametrów serwera, by zapewnić szybkość funkcjonowania systemu, co przekłada się na wyższy koszt jego utrzymania niż w przypadku PrestaShop. Niepodważalną niedogodnością Magento jest jej zaplecze administracyjne panelu CMS ponieważ obsługa tej platformy nie należy do najprostszych i początkujący użytkownik z pewnością natrafi na elementy, które sprawią mu trudności. Trzeba więc poświęcić więcej czasu na naukę obsługi tego systemu. Jak ma się do tego oprogramowanie dedykowane? Najważniejszą zaletą oprogramowania dedykowanego jest to, że otrzymujemy system IT odpowiadający naszym potrzebom i możemy mieć wpływ na wszystkie elementy, które się w nim pojawią. Łatwiejszy w obsłudze panel administracyjny jest dla klienta dużo bardziej przyjazny od rozwiązań pudełkowych i nie wymaga od niego wiedzy technicznej. Warto pamiętać o tym, że oprogramowanie dedykowane daje możliwość dopasowania go do środowiska informatycznego, które już istnieje w przedsiębiorstwie ponieważ wykonawca może elastycznie modyfikować jego funkcjonalności. Budowa dedykowanego systemu umożliwia wykonanie efektywniejszą optymalizację pod pozycjonowanie. Wdrożenie sklepu opartego na platformie dedykowanej jest o kilka tygodni dłuższe niż w przypadku platform open source. Wynika to z tego, że rozwiązania są programowane zgodnie z potrzebami przedsiębiorstwa a nie dostosowywane tak jak w przypadku sklepów opartych na Magento i PrestaShop. Autor: Marcelina Wysocka Business Development Coordinator w Digital Sphere Sp. z o.o.  Firma Digital Sphere specjalizuje się w produkcji rozwiązań IT dla biznesu. Realizujemy projekty z obszaru B2B, e-commerce, produkcją aplikacji webowych i mobilnych oraz innymi dedykowanymi i zaawansowanymi rozwiązaniami informatycznymi. Dzięki zdobytemu doświadczeniu, dysponujemy unikalną wiedzą i własnym know-how. Swoim Klientom oferujemy wysoką efektywność działań i skuteczną minimalizację ryzyka w projekcie. Projektujemy i tworzymy rozwiązania, które pomogą każdej firmie osiągnąć większy zysk i zmniejszyć koszty operacyjne funkcjonowania firmy. www.digitalsphere.pl źródło obrazka ;

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Zobacz również