Program Taxomatic – jako rewolucyjne narzędzie w dziedzinie samodzielnej księgowości online – pozwala na bezproblemowe tworzenie baz danych. Wśród opcji, które oferuje program, odnajdziemy możliwość dodania informacji na temat naszych Kontrahentów oraz Pracowników. Warto wiedzieć, jak krok po kroku się do tego zabrać. Niewiele jest programów do samodzielnego księgowania takich jak Taxomatic, które umożliwiają stworzenie szerokich baz danych zarówno naszych Kontrahentów jak i Pracowników. A dane te są nam bardzo potrzebne. Wykorzystujemy je między innymi do:
  • prowadzenia statystyk,
  • komunikacji z Kontrahentami oraz Pracownikami,
  • wystawiania faktur i innych dokumentów,
  • w przypadku Pracowników – uzupełniania informacji na temat urlopów, itp.
Jak więc zacząć tworzyć takie dane i o czy pamiętać?

Dodawanie danych Kontrahentów – poradnik krok po kroku

Aby dodać dane któregoś z naszych Kontrahentów, na początku należy wybrać odpowiedni kafelek z menu głównego. Kiedy już klikniemy w opcję „Kontrahenci”, przed naszymi oczami pojawi się lista wszystkich zapisanych pozycji. Na początku oczywiście lista ta będzie pusta, o czym poinformuje nas stosowny komentarz. Aby zacząć dodawanie informacji i tym samym stworzyć profil Kontrahenta w naszej bazie, wystarczy wybrać z zakładek u góry tę, która nazwana została: „Dodaj kontrahenta”. Wyświetli się formularz, który musimy po kolei uzupełnić. W pierwszej kolejności uzupełniamy dane z zakresu czysto formalnego, a więc NIP wraz z prefiksem, REGON, KRS oraz PESEL. Program poprosi nas również o zaindeksowanie kontrahenta w bazie (indeksy dla kontrahentów zaczynają się od litery K, a później stanowią numer). Co ciekawe – numery NIP, REGON, itd. możemy bez problemu w krótkim czasie pobrać z GUS-u, i tym samym zaoszczędzić czas. Następnie powinniśmy uzupełnić tabelki informujące o: nazwie kontrahenta, jej skrócie oraz typie wybieranym z rozwijanej listy (dostawca, odbiorca, producent). Na samym końcu pozostają nam już informacje dodatkowe – takie jak e-mail, adres, numery telefonu czy tez numer konta bankowego. Działania finalizujemy, klikając przycisk „Zapisz”.

Dodawanie danych Pracowników – poradnik krok po kroku

Stworzenie baz danych naszych pracowników wyglądać będzie nieco inaczej. Tutaj nastawienie jest głównie na dane osobowe, które w kwestiach kadrowych są istotne. Wypełnianie tabelek zaczniemy oczywiście od podstaw, a więc imion, nazwiska, nazwiska panieńskiego matki, miejsca urodzenia oraz PESEL-u. Ważne jest również, by z rozwijanej listy wybrać urząd skarbowy, do którego przynależy pracownik. Pamiętajmy również, żeby odpowiednio zaindeksować pracownika w bazie programu Taxomatic. Indeks pracowników zaczyna się od litery P i jest krótszy niż indeks kontrahentów. Na samym końcu uzupełniamy informacje kontaktowe (a więc numer telefonu, e-mail czy tez numer komunikatora), a także adres do korespondencji oraz numer konta bankowego. Działania finalizujemy, klikając przycisk „Zapisz”.

Zobacz również