Oszczędność czasu, dostęp do nowoczesnych technologii i redukcja kosztów – to według respondentów główne korzyści z outsourcingu. Badania, wśród dużych firm, przeprowadził Ipsos Loyalty na zlecenie Outsourcing Experts. Wynika z nich, że już połowa przedsiębiorstw w Polsce regularnie korzysta z usług firm zewnętrznych, a kolejne 7 procent planuje to zrobić w przyszłości. Podobnie jak w poprzednich latach, po rozwiązania z zakresu outsourcingu najczęściej sięgają firmy z sektora ubezpieczeń (90 procent przebadanych przedsiębiorstw), bankowości i finansów (77 procent) oraz telekomunikacji i mediów (70 procent).       Natomiast największa zmiana zaszła w firmach z branży handel i dystrybucja. Obecnie aż 75 proc. z nich deklaruje, że systematycznie współpracuje z firmami zewnętrznymi. Jeszcze w 2010 r.  odpowiedziało tak zaledwie 43 procent badanych podmiotów. 16 procent przedsiębiorstw, które już korzystają z usług firm zewnętrznych, chce zlecić im więcej działań. Najczęściej są to przedsiębiorstwa z sektorów: telekomunikacja i media (43 procent), ubezpieczenia (33 procent) i wydawnictwo (17 procent). Natomiast najwięcej nowych firm sięgających po rozwiązania zewnętrzne będzie w sektorze reklamy. Decyzję o wyborze firmy outsourcingowej najczęściej podejmują zarządy firm  (81 procent). W tegorocznym badaniu, zrealizowanym metodą CATI, wzięło udział 237 dużych firm, z czego 119 regularnie korzysta z usług firm zewnętrznych.

Zobacz również