ePUAP to platforma polskiej e-administracji. Każdy może zgłosić wniosek o wydanie dokumentów, duplikatów, zarejestrować narodziny nowego obywatela RP czy zapłacić mandat. Dostęp jest prosty - wystarczy wysłać wniosek a następnie w ciągu 2 tygodni potwierdzić swoje dane w jednym z 500 urzędów (ZUS, US, ambasada, urząd marszałkowski) na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. Procedura jest bezpłatna.
Do tej pory z możliwości skorzystało mniej, niż 30 tys. osób. Przyczyn jest kilka. Najważniejszą jest to, że 1/3 urzędów nie weszła jeszcze do systemu a wiele nie daje możliwości załatwienia czegokolwiek oprócz złożenia zapytania.
Największą zaletą ePUAP jest spięcie systemu z CEIDG, czyli Centralną Ewidencją i Informacją o Działalności Gospodarczej. Dzięki temu każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą ma możliwość zarządzania danymi swojej firmy, jej rejestracji, likwidacji, zawieszenia czy modyfikacji.
Czytaj też:
CEIDG: załóż działalność gospodarczą w jeden dzień
Porady: nie chcesz kłopotów z CEiIoDG? Uzupełnij dane w gminie!
Rejestrując firmę w Internecie nie unikniemy odwiedzin w urzędzie