Jeszcze nie pod względem obrotów, ale wzrostu - tak. Polski e-commerce zyska w tym roku 24%, przy europejskiej średniej ok. 16%. Już 13 mln Polaków kupuje w sieci. Najnowsze dane publikuje „Rzeczpospolita”.
Powołuje się na raport brytyjskiej firmy Kelkoo. Według niej Polacy wydadzą w tym roku 5,6 mld euro na e-zakupy. W 2011 udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej wynosił 3,1%, w tym sięgnie 3,8%. Daleko nam jednak do europejskich gigantów. W Wielkiej Brytanii ten odsetek sięga 14 a w Niemczech - 10%. W Polsce najlepiej sprzedaje się elektronika i wyposażenie domu - ponad 1/5 artykułów z tych kategorii jest sprzedawana w internecie. W przypadku artykułów spożywczych jedynie 3,5% znajduje nabywców w sieci, ale ten segment rynku rośnie najszybciej.
Więcej w
Rzeczpospolitej.