W majowych rankingach FanpageTrends detronizacja. Po występach w konkursie Eurowizji popularność Donatana i Cleo poszybowała w górę tak mocno, że autorzy hitu "My Słowianie" pozbawili najpopularniejszą w Polsce trenerkę pierwszego miejsca w rankingu pod względem liczby zaangażowanych, które zajmowała od dwóch miesięcy. Maj na Facebooku w Polsce minął pod znakiem Dnia Matki. To właśnie 26 maja administratorzy opublikowali najwięcej wpisów. Jednocześnie 21% wszystkich postów z tego dnia dotyczyło właśnie święta mam. Co jeszcze działo się na Facebooku w maju? Chodakowska bez korony dla najbardziej angażującej... ...ale jednak ciągle na podium. Donatan i Cleo w rankingu najbardziej angażujących stron zanotowali gigantyczne wzrosty i awansowali odpowiednio o 84. i 62. pozycję. Imponujący jest również majowy wzrost liczby fanów autorów teledysku najchętniej wyświetlanego na YouTube. Donatanowi przybyło ponad 248 tys. zwolenników, a Cleo zyskała ponad 452 tys. nowych fanów. Muzycy zyskiwali więc odpowiednio ponad 8 tys. oraz ponad 14,5 tys. polubień dziennie. Dla porównania, stronie Serca i Rozumu, która zajmuje pierwsze miejsce pod względem liczby fanów, każdego dnia przybywało "tylko" 120 nowych sympatyków. Na trzecim miejscu pod względem największej zmiany liczby fanów uplasował się w maju Janusz Korwin-Mikke, który zyskał blisko 130 tys. zwolenników. Chodakowskiej na pocieszenie przypadło 1. miejsce w rankingu średniej dziennej osób, które o tym mówią.  

fanpagetrends-1

  Customer service na Facebooku - najszybsi w 2 minuty Jak co miesiąc na infografice poprzedzającej FanpageTrends Sotrender przedstawia strony, które w minionym okresie najszybciej odpowiadały na pytania użytkowników opublikowane na ich profilu. Już od pewnego czasu, z każdym nowym miesiącem, może się wydawać, że szybciej odpowiadać na posty fanów się już nie da, jednak operatorzy telekomunikacyjni uparcie wyprowadzają z błędu. W maju przekroczyli kolejną granicę. Plus, będący liderem w maju, na posty użytkowników odpowiadał po niecałych 3 minutach od opublikowania.  

fanpagetrends-2

  Sotrender Research Insight - płacimy więcej, ale angażujemy mniej W maju na Facebooku w Polsce wykonano ponad 17 mln nowych polubień profili. Ponadto użytkownicy ponad 52 mln razy kliknęli w "Lubię to", dodali 5 mln komentarzy oraz napisali na stronach ponad 248 tys. postów. Analizy Sotrendera są jednak nieubłagalne, zaangażowanie użytkowników spada, a stronom coraz trudniej jest dotrzeć do nich z bezpłatną komunikacją chociaż bardzo się starają. W ubiegłym miesiącu najpopularniejsze posty z aż 54% stron zawierały zdjęcia, które stosunkowo najłatwiej angażują użytkowników. Jednak w maju, w porównaniu do grudnia br., posty zobaczyło o 5% więcej fanów. Nie ma tu jednak powodów do radości – u źródeł leży zasięg płatny, który po raz pierwszy na przełomie stycznia i lutego przewyższył zasięg organiczny. Jego wzrost nie oznacza jednak wzrostu przeciętnego zaangażowania.  

 fanpagetrends-3

 

Pełna treść raportu dostępna jest pod adresem:

http://www.sotrender.pl/fanpage-trends


Zobacz również