Reklamy
Aktualności

Farmaceuci na celowniku gangów ransomware

Co dziesiąta firma farmaceutyczna jest narażona na wysokie ryzyko ataku ransomware – informuje Black Kite w raporcie „Ransomware Risk Pulse: Pharmaceutical Manufacturing 2021”. Poważny problem stanowią rozwiązania informatyczne, z których korzysta ta branża. 

Firma Black Kite przyjrzała się 200 największym globalnym firmom farmaceutycznym oraz ich 166 zewnętrznym dostawcom, aby przyjrzeć się największym zagrożeniom z jakimi się borykają. Przeszukując dane z wielu źródeł wywiadowczych typu open source i stosując uczenie maszynowe, badacze skorelowali 26 elementów kontrolnych, aby przyznać każdej firmie wskaźnik podatności na atak oprogramowaniem ransomware (RSI) w zakresie od 0,0 do 1,0. W raporcie obejmującym firmy farmaceutyczne 9,5 proc. z 200 największych światowych producentów farmaceutycznych i 12,2 proc. dostawców rozwiązań IT dla przemysłu farmaceutycznego uzyskało wyniki powyżej 0,6, co Black Kite określiło jako próg krytyczny. Aż 42 proc. producentów dostarczających rozwiązania do zarządzania danymi dla farmacji przekroczyło próg 0,6. 

  • Raport „Ransomware Risk Pulse: Pharmaceutical Manufacturing 2021” pokazują jak bardzo istotny jest wybór dostawcy rozwiązań IT. Gdybyśmy przeprowadzili badania w innych branżach, wyniki byłyby zbliżone. Warto wyciągnąć z tego lekcję i sprawdzić kto i jakie systemy IT nam dostarcza. Uważam, że klienci powinni wywrzeć presję na dostawcach i żądać od nich zapisu w umowie gwarantującego zachowanie określonych progów bezpieczeństwa – tłumaczy Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora Bitdefender w Polsce.

Firma Black Kite wyliczyła, że ​​średnie roczne ryzyko poniesienia strat finansowych, będących następstwem cyberataku, w przypadku firm farmaceutycznych przekracza 31 milionów dolarów. Skutki finansowe ataków ransomware wykraczają daleko poza same płatności okupu i obejmują koszty wstrzymanie operacji biznesowych, utratę produktywności, koszty kryminalistyczne, koszty prawne i utratę interesów w wyniku spadku zaufania pacjentów.

Reklamy