Mimo że niszowy, w rankingu najczęściej cytowanych mediów zajmuje aż szóste miejsce. Co więcej, dzięki dużemu zaangażowaniu użytkowników, może zwiększać sprzedaż. Takie wnioski płyną z raportu o Twitterze w naszym kraju, który przygotował Rafał Janik (Think Media) i Arek Pietrzyk. Twittera można wykorzystać do usprawniania obsługi klienta i komunikacji marki z konsumentami. A przecież zadowolony klient, to lojalny klient. − Twitter daje ogromne możliwości w zakresie obsługi klienta. Użytkownik po sprawnie załatwionej reklamacji lubi markę jeszcze bardziej niż przed nieprzyjemnym zajściem. Już 30 proc. największych światowych marek utworzyło dedykowane temu celowi kanały na Twitterze, a liczba postów reklamacyjnych w social media bardzo szybko rośnie – podkreśla partner merytoryczny raportu, Marta Laskowska z agencji Feeltz. Oczywiście nie każda firma musi być na Twitterze. Jednak ta, która kieruje produkty do młodych osób, w wieku od 15-30 lat – powinna. Właśnie w tej grupie wiekowej najwięcej jest użytkowników tego medium. wykres Twitter Wykres: Wiek użytkowników Twittera w Polsce. Żródło: raport "Twitter w Polsce", 2013. Twitterem nie powinna też gardzić firma, która chce często pojawiać się w mediach. Zajął on aż szóste miejsce wśród najczęściej cytowanych mediów w rankingu przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów. Uplasował się tuż za Facebookiem. W zestawieniu na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza. I chociaż wysoka pozycja Twittera w rankingu to zasługa obecnych na nim polityków, firmy również mogą wykorzystać jego zasięg. Raport został przygotowany przez Rafała Janika, Think Media oraz Arka Pietrzyka. W badaniu wzięto pod uwagę jedynie tych użytkowników, którzy wysłali co najmniej 2 tweety w języku polskim. Opracowanie dotyczy danych zebranych w okresie 1 października 2012-15 stycznia 2013. Raport znajduje się pod adresem: http://flockbeat.com.

Zobacz również