Reklamy
Aktualności

Grand Central stanie w samym sercu Katowic

Dobiegają końca prace koncepcyjne nad jednym z najbardziej nowoczesnych biurowców na Śląsku. W samym sercu Katowic, tuż obokGalerii Katowickiej, od strony Placu Szewczyka, powstanie Grand Central.

Planowany do realizacji budynek biurowca będzie składał się z 10 kondygnacji. 3 pierwsze piętra będą przeznaczone pod działalność handlową i usługową. Pozostałe 7 pięter stanowić będą przestrzeń biurową. Do dyspozycji najemców, pracowników i klientów odwiedzających Grand Central oddanych zostanie 225 miejsc parkingowych. Łączna powierzchnia planowanego budynku to 23 850m2 GLA (powierzchnia GLA to powierzchnia podlegająca wynajmowi, bez tzw. części wspólnych). Przestrzeń będzie podzielona na biura o minimalnej powierzchni 200m2. Z 23 850m2 GLA aż 19 300m2 GLA stanowić będzie powierzchnia biurowa. Resztę, czyli 4550m2 GLA stanowić będzie powierzchnia handlowo-usługowa.

Za projekt biurowca Grand Central, którego nazwa inspirowana jest dworcem centralnym w Nowym Jorku odpowiada biuro SUD Architekci z siedzibą w Warszawie. Prace budowlane rozpoczną się po zamknięciu całego procesu przygotowania inwestycji, także od strony formalnej. Warunkiem rozpoczęcia budowy jest również zapewnienie wstępnego, oczekiwanego przez fundusz Meyer Bergman, minimalnego poziomu wynajmu powierzchni – mówi Dawid Prymas, PR & Marketing Manager Galerii Katowickiej, obok której powstanie nowoczesny obiekt. Dzięki wcześniej wybudowanym fundamentom, parkingowi podziemnemu i zapewnieniu innej potrzebnej infrastruktury podczas pierwszego etapu realizacji kompleksu handlowo-usługowo-komunikacyjnego, biurowiec może powstać nawet w 15 miesięcy – dodaje.

Realizacją i komercjalizacją projektu, na zlecenie londyńskiego funduszu Meyer Bergman, zajmą się partnerzyposiadający duże doświadczenie w pracy przy projektach biurowych. Po zakończeniu aktualnego etapu przygotowania inwestycji znane będą dalsze szczegóły w tym informacje o generalnym wykonawcy, firmieodpowiedzialnej za komercjalizację, nazwy pierwszych najemców oraz dane dotyczące samej organizacjibudowy.

Dawid Prymas
Marketing and PR Manager Galerii Katowickiej

Reklamy