5 listopada 2012 ogłoszono fuzję Empathy Internet Software House, Contium oraz Internet Designers. W efekcie powstaje Grupa Unity, największy obecnie dostawca usług IT i e-marketing dla sektora e-commerce w Polsce, zatrudniający około 200 osób. O przyczynach fuzji, płynących z niej korzyściach i planach działania rozmawiamy z Piotrem Wrzalikiem, wiceprezesem zarządu ds. rozwoju w Contium.   Dlaczego firmy zdecydowały się na fuzję i co dzięki niej osiągną? Udział handlu elektronicznego w całym sektorze handlu detalicznego w Polsce rośnie w tempie dwucyfrowym. W roku 2012 przewidywany jest wzrost o ok. 20-25%, który utrzyma się jeszcze przez kilka lat. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie sprzedażą w internecie ze strony tradycyjnych sieci handlowych, a także dużych dystrybutorów i producentów. Właśnie do nich kierujemy przede wszystkim naszą ofertę produktów i usług związanych ze sprzedażą wielokanałową, ze szczególnym naciskiem na kanały elektroniczne. Contium i Internet Designers istnieją na rynku od 15 lat, Empathy – blisko od 12 lat. Wymiana doświadczenia i wiedzy to najistotniejsza z wielu korzyści wynikających z fuzji. Od pierwszego dnia funkcjonowania Grupy Unity chcemy się skupić na integracji narzędzi i wiedzy. Nie bez znaczenia pozostaje również uzupełnianie kompetencji i produktów, które dzięki fuzji będziemy w stanie oferować – uzyskujemy kompletne portfolio, dzięki któremu nasi dotychczasowi klienci mogą uzyskiwać jeszcze lepsze efekty z działalności w internecie. Planujemy również wydzielić w strukturach Grupy wspólny dział rozwoju produktów. Ważna jest też możliwość wspólnego prowadzenia działań operacyjnych w obszarze sprzedaży, marketingu oraz zarządzania finansami. Jakie wyzwania wiążą się z procesem połączenia trzech spółek w jedną grupę? W mojej ocenie największe wyzwanie to tworzenie dobrych produktów, ponieważ to one w dłuższej perspektywie zapewnią nam silną pozycję rynkową. Integracja organizacji też jest wyzwaniem. Wspomnę tutaj, że łączące się firmy nie planują żadnych ograniczeń w zatrudnieniu z uwagi na szybki wzrost przychodów, który jak sądzimy będzie nam towarzyszył przez najbliższe kilka lat. Co po transakcji zmieni się w Contium, Empathy i Internet Designers? Fuzja pozwoli nam na większą elastyczność zasobową i stabilność działania – to się przekłada na łatwość robienia biznesu i bezpieczeństwo współpracy. Trzeba też wspomnieć, że połączone R&D będzie dysponowało większym budżetem na rozwój produktów, co oznacza szerszą i lepszą ofertę do rynku, w tym dla obecnych klientów. Contium będzie marką konsultingowo-wdrożeniową, oferującą szerokie portfolio rozwiązań i usług wspierających nowoczesną, wielokanałową sprzedaż i marketing B2C/B2B. Contium oferuje także usługi kompleksowej obsługi sprzedaży elektronicznej w modelu efektywnościowym. Empathy będzie marką producenta oprogramowania platformy sprzedaży wielokanałowej B2C/B2C, kierowanej do dużych i średnich firm, posiadającą także kompetencje budowy aplikacji na zamówienie (internet software house). Oprogramowanie będzie oferowane na rynku pod nazwą Unity.Commerce. Internet Designers pozostanie marką agencji interaktywnej wyspecjalizowanej w kilku obszarach: user experience, SEO/SEM, mobile, social media i web analytics. Dotychczasowe zespoły, pracujące w każdej ze spółek dla ich obecnych klientów, zachowają pełną ciągłość działania i będą funkcjonowały w niezmienionej postaci, korzystając przy tym z dostępu do pełnej puli zasobów i całego zakresu usług grupy. Nie wykluczacie dalszych inwestycji i przejęć. Jakie spółki najbardziej Was interesują? Będziemy szukać spółek, które mają ciekawe pomysły na nowe produkty bądź usługi, a które będą uzupełniały ofertę grupy Unity, wytwarzając przez to synergię w sprzedaży i R&D.

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również