Narzędzia takie jak Google Apps, Zoho, rozwiązania firmy 37signals (Basecamp, Highrise, Backpack, Campfire) czy Podio nie tylko ułatwiają codzienną pracę przedsiębiorcom, ale wręcz zrewolucjonizowały prowadzenie biznesu. – Dzięki nim nawet mikrofirmy mogą współpracować zdalnie, ignorując bariery geograficzne, i co za tym idzie, skutecznie rywalizować z korporacjami – mówi Aleksandra Kluzek z firmy doradczej Micromarketing. – Małe przedsiębiorstwa z łatwością uczą się korzystania z nowych narzędzi, przez co szybko uzyskują dostęp do lepszych, nowocześniejszych rozwiązań. No i płacą za nie ułamek kosztów wdrożenia kompleksowych systemów przeznaczonych dla dużych podmiotów – dodaje. Mimo licznej konkurencji twórcy startupów na całym świecie przewidują wzrost popytu na tego typu usługi i nieprzerwanie pracują nad nowymi ofertami. Dodatkową motywacją jest fakt, że przedsiębiorstwa częściej niż użytkownicy indywidualni są skłonne płacić za dobre rozwiązania. W ostatnim czasie na polskim rynku pojawiło się wiele rodzimych rozwiązań usprawniających zarządzanie projektami i współpracę w sieci. Właśnie dołączył do nich Ideonet – platforma, którą użytkownicy mogą dostosować do swoich potrzeb. Nie da się przewidzieć przyszłych potrzeb firmy Dla przedsiębiorców wybór narzędzia do zarządzania projektami, które stanie się krwioobiegiem ich firmy, jest trudną i brzemienną w skutkach decyzją. – System komunikacji nie tylko określa wydajność pracowników wszystkich działów, ale też w dużym stopniu determinuje charakter organizacji – zauważa Kluzek. – Trzeba też zdawać sobie sprawę z tego, że jakąkolwiek platformę firma wybierze, prędzej czy później będzie musiała zmierzyć się z sytuacją, w której oferowane funkcjonalności nie wystarczą. Potrzebny będzie dodatkowy moduł integrujący system z konkretną usługą albo zmiana interfejsu, która usprawni pracę – dodaje. Właśnie z myślą o takich potrzebach powstała platforma www.Ideonet.pl. Oprócz wykorzystania podstawowych narzędzi organizacji pracy (tworzenia projektów, oznaczania terminów w kalendarzu, załączania plików, rozdzielania zadań itp.), użytkownik może budować własne rozwiązania, a nawet na nich zarabiać. – Samo zarządzanie projektami to prosty mechanizm, od lat analizowany przez producentów podobnego oprogramowania na całym świecie – mówi Karolina Burdon z zespołu Ideonet. – Większość użytkowników potrzebuje rozdziału zadań, wyznaczania i kontroli budżetu oraz harmonogramów. Szacujemy, że 90% osób korzystających z Ideonetu zadowolą te podstawowe funkcje – dodaje. W sytuacji gdy firma będzie miała indywidualne wymagania, będzie mogła doinstalować odpowiednie rozwiązanie. Siła crowdsourcingu Dodatkową zaletą Ideonetu jest powiązanie narzędzia do zarządzania projektami z zaawansowanym serwisem społecznościowym, działającym jako giełda usług i skupiającym zarówno zleceniodawców, jak i zleceniobiorców. – Dzięki funkcji wyszukiwania wykonawców oraz integracji serwisu społecznościowego z narzędziem do zarządzania projektem można, praktycznie nie przerywając pracy, zatrudnić specjalistów do wykonania poszczególnych zadań – mówi Burdon. Aplikacja Ideonet od początku będzie zintegrowana z Facebookiem. Użytkownicy będą mogli logować się za pomocą profilu FB oraz udostępniać w serwisie społecznościowym swoje aktywności i komentarze. Ideonet pisany jest w Ruby on Rails, popularnym szkielecie do budowania aplikacji. – To nowoczesny język open-source, który pozwala na szybkie i łatwe tworzenie aplikacji działających w sieci. Warto jednak zaznaczyć, że z chwilą gdy udostępnimy zewnętrznym deweloperom API, będą oni mogli tworzyć wtyczki do Ideonetu także w innych językach – wyjaśnia Burdon. – Nasz zespół będzie na własną rękę rozwijać dodatkowe funkcje, ale znając potencjał crowdsourcingu w tworzeniu oprogramowania, liczymy na kreatywność zewnętrznych programistów. Usługa Ideonet sprzedawana jest w modelu freemium. Wszystkie funkcjonalności serwisu dostępne są za darmo dla nieograniczonej liczby użytkowników. Bezpłatne konta mają jednak limit projektów, które można realizować w miesiącu, oraz mniejszą niż konta premium przestrzeń dyskową. – Sprytnie korzystając z naszej darmowej usługi, można prowadzić działalność na dużą skalę. Zależy nam na tym, żeby platforma stała się popularna i przede wszystkim użyteczna dla firm, wtedy na pewno znajdzie się wielu chętnych, którzy wykupią „srebrne” (18 zł miesięcznie) albo „złote” (45 zł miesięcznie) konta, pozwalające managerom na zarządzanie większą liczbą projektów – mówi Burdon.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również