Reklamy
Aktualności

Jak skutecznie sprzedawać na Amazon? Poznaj najważniejsze zasady najlepszych handlowców

Wiele firm działających w sektorze handlu internetowego postrzega rynek związany z Amazonem, jako okazję do zwiększenia sprzedaży, ale jak dokładnie to się robi? Poniżej, w kilku prostych krokach wyjaśniamy, jak sprzedawać na Amazonie, aby wszystko było przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi zasadami i można było w pełni skorzystać z możliwości, jakie oferuje.

Jak sprzedawać na Amazon? Najważniejsze zasady


Przede wszystkim konieczna jest dokładna analiza produktu i rynku, w który celujemy. Amazon ma tak duże obroty, sprzedaje tak wiele kategorii i produktów, że jeśli dokonamy zbyt uproszczonej analizy, możemy pomyśleć, że każdy może tam sprzedawać. Najczęściej poleca się nie przyjmować takiego założenia z góry. Zdecydowanie lepiej jest przeprowadzić gruntowną i szczegółową analizę, dzięki której faktycznie dowiemy się, czy możemy wystartować na Amazonie z naszym produktem.


Według powszechnej opinii Amazon jest przede wszystkim dla handlowców, którzy mają naprawdę dobrą marżę na swoich produktach. Producenci i dystrybutorzy z dobrymi ofertami ilościowymi mogą grać na rynku, na którym cena jest najważniejszą zmienną o wiele skuteczniej. Sprzedawcy detaliczni, których marże nie są tak wysokie i nie mogą łatwo przystosować się do często zmieniających się cen, zdecydowanie powinni zdecydować się na inne kanały sprzedażowe.


Powyższa zasada dotyczy przede wszystkim najbardziej konkurencyjnych produktów. W praktyce Amazon to prawdziwa dżungla, w której znaleźć można ogromną ilość ofert dotyczących produktów bardzo do siebie podobnych. Zdecydowanie nie poleca się wchodzenie na ten rynek,
jeżeli nie możemy od razu wystartować z bardzo konkurencyjną, unikalną ofertą. Warto również wiedzieć, ze w zależności od kategorii produktu Amazon może pobierać prowizję różnej wysokości – od siedmiu do nawet 45 procent. Aby uniknąć zaskoczenia należy przede wszystkim dokładnie
zapoznać się z zasadami w nim obowiązującymi.


Amazon i potencjalne problemy

Należy pamiętać, że wchodząc ze sprzedażą na Amazon nasz potencjalny rynek ulega znacznemu poszerzeniu. Może się nagle okazać, że sprzedajemy produkty do miejsc położonych na drugim końcu Europy. Oprócz większych kosztów wysyłki, o wiele bardziej problematyczne są w takim przypadku zwroty towaru (niestety dość częste w handlu wysyłkowym). Rozwiązaniem jest skorzystanie z usług wyspecjalizowanej firmy kurierskiej, jaką jest np. GoGlobal24, dzięki której obsługa wysyłek zagranicznych i zwrotów staje się o wiele łatwiejsza

Obsługa zagranicznej logistyki
GoGlobal24 kompleksowo obsługujemy zagraniczną logistykę w ecommerce.

Reklamy