Reklamy
Aktualności Marketing

Jak zaprojektować skuteczny billboard reklamowy?

Bilbord to najczęściej wybierany nośnik reklamy zewnętrznej, ponieważ jego przekaz może szybko dotrzeć do dużych ilości osób. Jak jednak powinien wyglądać dobrze przygotowany bilbord? Na co zwrócić uwagę podczas tworzenia takiej reklamy. Co jest ważne?

Pozytywne skojarzenia

Stworzenie skutecznej reklamy na bilbord nie jest proste. Wymyślenie przekazu, który będzie jednocześnie prosty i ciekawy jest sztuką, którą nie każdy może zrozumieć. Ten nośnik musi dotrzeć do odbiorcy dosłownie w kilka sekund. Musi on być też staranny i intrygujący, ponieważ warunki go otaczające przeważnie nie sprzyjają kontemplacji, a wręcz są bardzo rozpraszające. To sprawia, że dobrze wykonana reklama musi być chwytliwa i kreatywna, by wybić się z szumu otoczenia i zostać zapamiętana przez osoby o różnym wieku, statusie czy zainteresowaniach, co samo w sobie może stanowić olbrzymie wyzwanie.

Jaki powinna wyglądać skutecznie zaprojektowana reklama?

Podstawową zasadą jest to, że należy przekazać jak najwięcej treści, a jednocześnie używać minimalnej ilości słów. Odbiorcy nie mają czasu na czytanie długich tekstów, które potem i tak ciężko zapamiętać. Idealnie będą tutaj się za to sprawdzać fotografie lub grafiki połączone z intrygującym i chwytliwym hasłem. Warto też zawrzeć w reklamie tzw. call to action, czyli wezwanie do akcji. To sprawi, że klient będzie bardziej skłonny zadzwonić, odwiedzić nasz sklep lub wysłać SMS.

Ważna jest również lokalizacja, w jakiej umieścimy naszą reklamę. Kierując nasz przekaz do konkretnej grupy osób, powinniśmy umieścić ją w miejscu, które ta grupa odwiedza. Na przykład, jeśli chcemy dotrzeć do studentów, warto wybrać miejsce, które będzie niedaleko uczelni wyższych. Równie istotna jest też jakoś wykonania. Przedłuży ona trwałość reklamy, które wystawiona jest na różne warunki pogodowe. Warto także podświetlić tablicę reklamową, by ta była dobrze widoczna także w nocy i wieczorem.

Ciekawym rozwiązaniem jest także zastosowanie elementów, które wychodzą poza nośnik czy motywów 3D. Tego typu rozwiązania na pewno wyróżnią nasz bilbord spośród innych.

Artykuł powstał przy współpracy z serwisem znajdzreklame.pl

Reklamy