Aktualności Biznes

Jakie ogłoszenie o pracę przyciągnie uwagę wymagającego kandydata?

Niezmiennie dla specjalistów i menedżerów najważniejsze w nowej ofercie jest wyższe od
dotychczasowego wynagrodzenie. Jednak oprócz lepszych warunków finansowych,
potencjalni pracownicy zwracają uwagę również na inne elementy. Wymagający kandydat
kompleksowo ocenia pracodawcę, jego wizerunek oraz to, co firma może mu zaoferować.
Dlatego nawet jeśli organizacja zaproponuje wysoką stawkę wynagrodzenia, ale nie cieszy
się dobrą opinią na rynku pracy, nie będzie w stanie przekonać dobrego specjalisty do
aplikacji na stanowisko.
– Dziś kandydaci krytycznym okiem patrzą na ogłoszenia zawierające określenia „kopiuj-
wklej” takie jak: atrakcyjne wynagrodzenie, przyjazna atmosfera pracy, możliwości rozwoju.
Najbardziej pożądani specjaliści oczekują od pracodawcy indywidualnego podejścia oraz
konkretnych informacji. Podanie widełek płacowych, ciekawy opis benefitów (szczególnie
tych niestandardowych) oraz wyszczególnienie kompetencji, jakie zdobędzie kandydat na
konkretnym stanowisku, zareklamuje firmę jako innowacyjną, a także pozwoli na świadomą
decyzję o aplikacji – mówi Sonia Podgórska, konsultant w agencji rekrutacyjnej Antal.
Elastyczne godziny pracy
Z roku na rok coraz bardziej cenione są na rynku wszelkie benefity pomagające w
zachowaniu work-life-balance. Dlatego dla niemal połowy kadry średniego i wyższego
szczebla elementem koniecznym do rozpatrzenia propozycji nowego zatrudnienia jest
możliwość elastycznych godzin pracy.
– Kandydatom zależy dziś na stabilności zatrudnienia, ale chcą mieć poczucie pewnej
niezależności. Ogłoszenie, które będzie zawierać elastyczne rozwiązania np. częściowo
pracę zdalną lub możliwość elastycznych godzin pracy, na pewno będzie postrzegane jako
bardziej atrakcyjne. W prowadzonych przez nas procesach rekrutacyjnych, często to właśnie
ten element zaważa na decyzji kandydata. Z naszego doświadczenia wynika, że firmy
kierujące się filozofią work-life-balance w ostatecznym rozrachunku wygrywają na
konkurencyjnym rynku pracy – mówi Sonia Podgórska z Antal.
Umowa o pracę
Jak wynika z raportu Antal 1 dla 54 proc. specjalistów i menedżerów nieodłącznym
elementem ogłoszenia powinna być również umowa o pracę. Świadczy to o nadal
konserwatywnym podejściu większości uczestników rynku pracy do formy zatrudnienia.
Warto jednak zauważyć, że rośnie również odsetek osób preferujących umowę w oparciu o

działalność gospodarczą (10%, wzrost o 3 punkty procentowe). Coraz więcej osób stawia na
niezależność, rozwija swoją karierę jako freelancer lub inwestuje w start-upy.
Dogodna lokalizacja
Wiele mówi się również na temat samego biura jako miejsca pracy – jego lokalizacji, jak
również atrakcyjności powierzchni biurowej. Okazuje się, że aż 47% kandydatów
przeglądających oferty o pracę, zwraca uwagę na czas dojazdu do potencjalnego miejsca
zatrudnienia. Wynika to z faktu, że coraz bardziej cenimy swój czas prywatny i nie chcemy
marnować go na dojazdy. Wolimy spędzać go z przyjaciółmi i rodziną, a także inwestować w
rozwój osobisty. Ważnym elementem oferty pracodawcy jest również wspomniany wcześniej
komfort i wystrój biura. Firmy inwestują w nowoczesne przestrzenie i rozwiązania, chcąc tym
samym zachęcić najlepszych specjalistów.

 

Komentarze