Ponad połowa (51%) osób nie kupujących obecnie online deklaruje korzystanie w przyszłości z tej formy zakupów - wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen na zlecenie empik.com. Raport powstał z okazji odbywającego się dziś
Cyber Monday.
Za zakupami w tradycyjnych sklepach przemawia możliwość dokładnego obejrzenia produktów (42%) oraz przyzwyczajenie do takiego sposobu nabywania towarów (57%). Ponadto co trzecia osoba, która nigdy nie robiła zakupów w Internecie obawia się pomyłek przy realizacji zamówienia, jak też problemów z reklamacją zakupionych online produktów.
Zaletami zakupów online są dla badanych:
- dostawa do domu (79%)
- oszczędność czasu (76%)
- duży wybór produktów (75%)
- możliwość złożenia zamówienia o każdej porze (74%)
- konkurencyjne ceny produktów (72%)
Co najmniej 60% osób kupujących w sieci przynajmniej czasami nabywa przez Internet produkty z kategorii telefony i akcesoria GSM, sprzęt komputerowy, ubrania i buty, sprzęt RTV/AGD, sprzęt fotograficzny i książki tradycyjne. Największa częstotliwość zakupu online dotyczy kategorii ubrania/buty, perfumy/kosmetyki oraz muzyka w formacie mp3.
Typowy klient
empik.com to osoba w wieku 18-35 lat, ze średnim lub wyższym wykształceniem, mieszkająca w mieście w 3 lub 4-osobowym gospodarstwie domowym, w którym średni dochód wynosi 501-1500 zł. Nieco zamożniejsi są klienci Merlin oraz Amazon. Brand empik.com jest rozpoznawany przez 88% internautów.