Ponad połowa (51%) osób nie kupujących obecnie online deklaruje korzystanie w przyszłości z tej formy zakupów - wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen na zlecenie empik.com. Raport powstał z okazji odbywającego się dziś Cyber Monday. Za zakupami w tradycyjnych sklepach przemawia możliwość dokładnego obejrzenia produktów (42%) oraz przyzwyczajenie do takiego sposobu nabywania towarów (57%). Ponadto co trzecia osoba, która nigdy nie robiła zakupów w Internecie obawia się pomyłek przy realizacji zamówienia,  jak też problemów z reklamacją zakupionych online produktów. Zaletami zakupów online są dla badanych:
  • dostawa do domu (79%)
  • oszczędność czasu (76%)
  • duży wybór produktów (75%)
  • możliwość złożenia zamówienia o każdej porze (74%)
  • konkurencyjne ceny produktów (72%)
Co najmniej 60% osób kupujących w sieci przynajmniej czasami nabywa przez Internet produkty z kategorii telefony i akcesoria GSM, sprzęt komputerowy, ubrania i buty, sprzęt RTV/AGD, sprzęt fotograficzny i książki tradycyjne. Największa częstotliwość zakupu online dotyczy kategorii ubrania/buty, perfumy/kosmetyki oraz muzyka w formacie mp3. Typowy klient empik.com to osoba w wieku 18-35 lat, ze średnim lub wyższym wykształceniem, mieszkająca w mieście w 3 lub 4-osobowym gospodarstwie domowym, w którym średni dochód wynosi 501-1500 zł. Nieco zamożniejsi są klienci Merlin oraz Amazon. Brand empik.com jest rozpoznawany przez 88% internautów.

Materiał zewnętrzny

Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
Tworzenie stron i aplikacji bez kodowania? To możliwe!
W świecie technologii, gdzie każda firma stara się być na fali cyfrowej transformacji, pojawia się pytanie: czy można tworzyć strony internetowe i aplikacje...

Materiał zewnętrzny

Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej – jak to zrobić?
Rejestracja kasy fiskalnej jest kluczowym elementem prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce, w tym również w takich miastach jak Kraków. Proces...

Zobacz również