Restaumatic, system zamówień jedzenia online bezpośrednio wrestauracji i jednocześnie narzędzie marketingowe dla restauratorów, pozyskał 2 miliony złotych od funduszu Inovo.vc. To największa jak dotychczas inwestycja funduszu. Restaumatic nie tylko obsługuje zamówienia online, pozwala też restauracjom zwiększyć sprzedaż i obniżyć koszty marketingu. Został stworzony przez doświadczonych przedsiębiorców - Marka Skubacza i Michała Kozakiewicza, którzy wcześniej zarządzali portalem Skubacz.pl. Restaumatic jest jego rozwinięciem, zupełnie nową jakością, która wreszcie  odpowiada restauratorom w 100%. Restauratorzy, korzystający z Restaumatic, mają większą niezależność niż restauratorzy korzystający z rozwiązań, takich jak PizzaPortal.pl czy Pyszne.pl, a w dodatku jest to dla nich korzystniejsze cenowo. Restaumatic pozwala obsłużyć klienta internetowego bez odsyłania go do pośrednika. Tu, to restaurator, a nie portal buduje swoją bazę klientów. Poza tym, restauratorzy mogą w prosty sposób edytować menu, ceny, wygląd swojej strony i prowadzić profesjonalny marketing internetowy. - Z systemu w ciągu półtora roku skorzystało w Polsce ponad 340 restauracji. Ostatnio do grupy Restaumatic’a dołączyła sieć pizzerii Gruby Benek – mówi Marek Skubacz, prezes i jeden z założycieli Restaumatic’a. – Mimo, że restauracje mają możliwość wypowiedzenia umowy współpracy z Restaumaticiem w ciągu zaledwie jednego dnia to tego nie robią. To jeden z dowodów na skuteczność naszego narzędzia - mówi Skubacz. - Zainwestowaliśmy w Restaumatic’a, bo segment zamówień z dostawą do domu, w którym działa Restaumatic, rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie – mówi Michał Rokosz, partner w funduszu Inovo.vc, wcześniej założyciel i dyrektor Foodpanda.pl - Z zamówień jedzenia w dostawie korzysta już 64 proc. Polaków, w tym aż 38 proc. zamawiając jedzenie korzysta z Internetu. Usługa dostawy jedzenia do domu jest obecnie najszybciej rozwijającą się częścią sektora gastronomicznego. Udział tego segmentu w sektorze gastronomicznym na świecie wzrósł w latach 2009 – 2014 zaledwie z 2 do 3 proc. Natomiast w Polsce, w tym samym czasie wzrósł z 3,4 do 5,5 proc., a jego wartość wynosi 1,5 – 2 mld zł. - Tempo pozyskiwania nowych restauracji oraz liczba transakcji dokonywanych za pośrednictwem Restaumatic są imponujące nawet na tle portali do zamawiania jedzenia wspieranych gigantycznymi inwestycjami przez Rocket Internet czy grupę Delivery Hero. Osiągnięcie tak szybkiego wzrostu bez żadnej inwestycji jest niezwykle rzadkie – dodaje Rokosz. - Środki zainwestowane przez fundusz Inovo.vc zostaną przeznaczone m.in. na dalsze doskonalenie systemu, na przygotowanie usługi do ekspansji zagranicznej, a także na rozwój marketingu i sprzedaży. – podkreśla Skubacz. - Teraz naszą usługę będziemy sprzedawać w Niemczech, aby pomóc niemieckim restauratorom w konkurowaniu z pośrednikami o rynek klienta internetowego – dodaje Skubacz. Oprócz wsparcia zespołu Inovo.vc, szczególnie Michała Rokosza, założyciela i dyrektora Foodpandy na Europę Wschodnią, spółka może liczyć na know-how czołowych polskich przedsiębiorców z branży internetowej. Udziałowcami Restaumatic’a są twórcy i współwłaściciele takich serwisów jak ZnanyLekarz.pl, Positionly, Goldenline czy Niania.pl. To już druga spółka w portfelu Inovo.vc oferująca rozwiązania dla branży gastronomicznej. Wcześniej fundusz zainwestował w Kekemeke – narzędzie marketingowe, oparte na programie lojalnościowym. Inovo.vc

Zobacz również