62,9% użytkowników czytających e-maile na smartfonach uznało, że newslettery reklamowe w wersji mobilnej nie skłoniły ich do zakupu promowanych produktów. Tak wynika z raportu "Email w biegu. Jak dziś sprawdzamy pocztę elektroniczną?", przygotowanego przez firmę GetResponse. Powodem słabej skuteczności mailingów odczytywanych na urządzeniach mobilnych są prawdopodobnie niedopasowane do małych ekranów szablony. Projekty newsletterów tworzone z myślą o komputerach są nieczytelne na smartfonach, przez co szybko lądują w koszu. Co ciekawe, prawie 3/4 badanych zadeklarowało, że odczytuje e-mail ponownie na urządzeniu stacjonarnym, jeśli wiadomość nie wyświetla się poprawnie na smartfonie. Ta statystyka najprawdopodobniej nie dotyczy newsletterów i mailingów reklamowych, dlatego marketerzy wciąż powinni mieć na uwadze tworzenie szablonów dopasowanych do urządzeń mobilnych. Rośnie mobilność Polaków - wśród badanych osób 36,7% posiada laptopa, 35,5% smartfona, a tylko 19,5% zadeklarowało korzystanie z komputera stacjonarnego. Wciąż mało popularne pozostają tablety - z takiego urządzenia korzysta zaledwie 8,3% ankietowanych. Wśród osób, które wykorzystują smartfony do odbierania poczty, ponad połowa (63,3%) prowadzi za ich pomocą aktywną korespondencję, tj. pisze i wysyła maile. 68% badanych używa smartfonów do konsumpcji maili zarówno prywatnych, jak i służbowych. Świadczy to o coraz silniejszym przenikaniu się sfery prywatnej i zawodowej. GetResponse przeprowadził badanie na próbie 959 respondentów z firm różnej wielkości z 16 branż. Pełny raport znajdziesz pod tym linkiem. Więcej o GetResponse oraz jej właścicielu - firmie Implix - dowiesz się z wywiadu z jej założycielem, Szymonem Grabowskim, który ukazał się w 24 numerze Magazynu Proseed. Zamów subskrypcję z dostępem do archiwum już teraz!

Zobacz również