Zalando spodziewa się obecnie wzrostu dochodów za rok finansowy 2015 w górnym przedziale planowanych 20-25-procentowych widełek docelowych, lub nieco powyżej, jeśli obserwowany pozytywny trend się utrzyma. Zważywszy na lepsze od oczekiwań wyniki w pierwszym kwartale, firma Zalando podniosła prognozowany poziom marży EBIT do około 4,5% w skali roku finansowego. „Ruszyliśmy pełną parą w rok finansowy 2015, a wynikami w pierwszym kwartale ustanowiliśmy nasz nowy rekord. Jesteśmy pełni optymizmu co do pozostałej części roku” – stwierdził Rubin Ritter, członek Zarządu. „W nadchodzących miesiącach będziemy dalej inwestować w optymalizację obsługi naszych klientów oraz wzmacnianie naszego wzrostu w skali międzynarodowej. Otwarcie centrum technicznego w Dublinie w kwietniu stanowiło tylko pierwszy krok”. Ze względu na dynamiczny początek sezonu wiosna/lato, dochody w pierwszym kwartale zwiększyły się o 28,5% do poziomu 644 milionów euro (I kw. 2014: 501 milionów euro), tym samym przekraczając planowany zakres docelowy 20-25%. Wzrost szczególnie zaznaczył się na zagranicznych rynkach Zalando. Dochody w segmencie Reszta Europy zwiększyły się o 37,1% do poziomu 265 milionów euro (I kw. 2014: 193 miliony euro).
W segmencie DACH, dochody Zalando przewyższyły oczekiwania, wzrastając o 22,3%. Region DACH nadal wiedzie prym pod względem rentowności, przy skorygowanej marży EBIT w wysokości 9,3 procent (I kw. 2014: -0,1%). Ogółem, skorygowana marża EBIT grupy wzrosła o 9,1 punktu procentowego do poziomu 4,5%, co przekłada się na skorygowany zysk operacyjny EBIT w wysokości 29 milionów euro (I kw. 2014: -23 miliony euro, czyli -4,5%). Pozytywny rozwój wskaźnika EBIT firma zawdzięcza głównie lepszej marży brutto.
Liczba aktywnych klientów dalej wzrastała w ujęciu kwartał do kwartału, przy czym w pierwszym kwartale 2015 r. przybyło 0,7 miliona dodatkowych aktywnych klientów, dając łącznie grono 15,4 miliona klientów

Zobacz również