ePrice – spółka wchodząca w skład Grupy Banzai – we współpracy z InPost – globalnym liderem w innowacyjnych usługach dla e-commerce i właścicielem największej na świecie sieci Paczkomatów® – otrzymała główną nagrodzę podczas czwartej edycji konkursu Netcomm Awards. Wyróżnienie przyznano w związku z wykorzystaniem Paczkomatów® InPost, które uznano za największą innowację włoskiego rynku e-commerce w 2015 roku. We Włoszech Paczkomaty® InPost dostępne są w supermarketach (Carrefour) oraz na stacjach benzynowych (Repsol, TotalErg), a firma planuje, że do końca 2015 roku sieć obejmie ponad 800 terminali.
Nagroda główna w konkursie Netcomm Awards oraz pozostałe sukcesy związane z rozwojem sieci Paczkomatów® InPost we Włoszech to efekt współpracy m.in. z takimi partnerami, jak TNT Express Italy czy Grupą Banzai - największą włoską platformę e-commerce.
„Wyróżnienie Paczkomatów® InPost w konkursie NetComm Awards 2015 to nie tylko prestiż, ale przede wszystkim potwierdzenie ich wysokiej skuteczności - nasze samoobsługowe terminale stają się coraz bardziej popularne wśród włoskiej grupy użytkowników. Z punktu widzenia strategii rozwoju naszej spółki rynek e-commerce na Półwyspie Apenińskim jest jednym z kluczowych i dlatego w najbliższym czasie planujemy zintensyfikować działania związane z dalszą ekspansją automatycznych rozwiązań click&collect w tym kraju. Jestem przekonany, że nasza rozległa sieć Paczkomatów® InPost zapewni wygodę w odbiorze zamawianych przesyłek i dodatkowo przyspieszy wzrost sektora e-handlu na terenie Włoch” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl, do której należy InPost.
„Już dawno uważaliśmy, że włoscy konsumenci są gotowi na wypróbowanie nowej, szybkiej i prostej formy odbioru zamawianych towarów. Rzeczywistość okazała się dużo bardziej zaskakująca. Wystarczyło, aby sieć Paczkomatów® InPost wzrosła dwu i pół krotnie, aby liczba zamówień realizowanych za ich pośrednictwem powiększyła się ponad dwanaście razy” – ocenia Alessandro Cernigliaro, Chief Operating Officer w firmie Banzai.
„Nasz świat jest coraz bardziej cyfrowy, ale mimo to fizyczny wymiar rzeczy wciąż pozostaje istotny. W tak dynamicznie rozwijającym się sektorze, jak e-commerce, musimy dostosowywać się do oczekiwań konsumentów – dlatego proponujemy automatyczne rozwiązanie dostaw, całkowicie likwidujące problem ‘ostatniej mili’. Wierzę, że Paczkomaty® InPost staną się w przyszłości pierwszą opcją wyboru dla dostaw produktów zamówionych on-line, a już dziś każdy ich użytkownik – kiedy już raz doświadczy ich innowacyjności – nie jest w stanie obejść się bez nich” – dodaje Stefano Moni, dyrektor zarządzający InPost Italy.