Przy udziale i wsparciu wiodącej grupy inwestycyjnej, Press+ i Piano Media, dwie największe na świecie firmy oferujące usługi dystrybucji cyfrowych prenumerat oraz rozwiązań służących do sprzedaży treści, łączą siły. Prezesem połączonych podmiotów została Kelly Leach z Wall Street Journal, Dow Jones. Press+ to dotychczas największa na świecie firma oferująca usługi dystrybucji cyfrowych prenumerat dla wydawców. Grupa inwestycyjna na której czele stoi 3TS Capital Partners (inwestor Piano Media), przejęła mieszczącą się na słynnej liście Fortune 500 firmę Press+ od R.R. Donnelley & Sons Co. Wydawcy na całym świecie mogą aktualnie korzystać z usług powstałego po połączeniu Piano Media GmbH w zakresie: najnowszych technologii platformowych, strategii wzrostu sprzedaży cyfrowych prenumerat, zaawansowanych analiz oraz najlepszych praktyk stosowanych aktualnie przez 630 serwisów internetowych na całym świecie. Partner Zarządzający 3TS, Pekka Mäki, powiedział: “Płatne treści posiadają olbrzymi potencjał wzrostowy na całym świecie. Dostrzegliśmy szansę na przejęcie Press+ z pomocą znajdującego się w naszym portfelu Piano Media. Połączenie dwóch największych podmiotów w tej branży sprawi, że ich bezkonkurencyjne zasoby, technologie, dane oraz doświadczenie jeszcze bardziej będą pomocne klientom w budowaniu nowych źródeł przychodów”. Do grona inwestorów poza 3TS Capital Partners zaliczają się obecni i nowi inwestorzy Piano Media jak Gründerfonds (Austria), Neulogy Venture (Słowacja) oraz North Base Media (USA).Szczegóły transakcji nie zostały ujawnione. Prezesem połączonych firm została wybrana Kelly Leach, związana wcześniej z wydawnictwem Dow Jones. Leach była odpowiedzialna za operacyjne i strategiczne działania Wall Street Journal (zarówno w druku jak i online) w Stanach Zjednoczonych oraz Europie, zaś ostatnio pełniła funkcję dyrektora zarządzającego europejskiego wydania Wall Street Journal na terenach Europy, Środkowego Wschodu i Afryki. Podczas swojego stażu w Dow Jones pomogła w stworzeniu i wdrożeniu systemu prenumerat cyfrowych dla głównej gazety w portfelu wydawnictwa – Wall Street Journal. - Pracując w Dow Jones zrozumiałam, jak ogromną szansą dla branży wydawniczej jest sprzedaż cyfrowych treści – powiedziała Leach. - Cieszę się z możliwości kierowania firmą, która jest liderem w zakresie monetyzacji kontentu o tak olbrzymim potencjale rozwoju. Leach podkreśliła, że połączenie Press+ i Piano Media pomoże rozbudować możliwości produktu tak, by jeszcze lepiej trafiać w szybko zmieniające się potrzeby wydawców. Dodatkowo stwierdziła: “Informacje na temat preferencji i zachowań prenumeratorów, doświadczenie w budowaniu produktów związanych ze sprzedażą cyfrowych subskrypcji oraz marketingowe praktyki, które Press+ i Piano zgromadziło na przestrzeni kilku lat, są największe wśród firm działających na tym polu na całym świecie”. Gordon Crovitz, założyciel Press+ i wcześniejszy wydawca w Wall Street Journal, powiedział: “Kelly Leach będzie świetnym menedżerem. Pełniła kluczową rolę w rozwoju systemu prenumerat cyfrowych, kiedy jeszcze byłem wydawcą w WSJ i będzie świetnym rzecznikiem dynamicznego i zyskującego popularność wśród wydawców trendu, jakim są próby pozyskania większych przychodów od czytelników niż od reklamodawców”. Adam Wojdyło, Senior Account Manager, który od początku września zajmuje się rozwojem usług Piano w Polsce jest zdania, że dzięki komplementarności usług, połączenie obu firm, jeszcze bardziej zwiększy ich wiarygodność w oczach wydawców. „Piano Media jest dzisiaj naturalnym partnerem dla wydawców i nadawców a staje się powoli ich partnerem strategicznym.Dzisiejsze strategie wydawców  chcą się wyróżnić, chcą być jakościowo i technicznie świetnie przygotowane. Piano podpowiada jak to podejście strategiczne dla rozwoju firmy zmonetyzować, jak komunikować się z czytelnikiem, słuchaczem czy widzem. Podpowiada jak tworzyć i opakować oferty własnego kontentu. To nie jest już zamykanie kontentu dla czytelników czy widzów, ale dialog z różnymi klientami wg ich nowych oczekiwań i potrzeb”. Press+, założony w 2009 r. przez dwóch przedsiębiorców mediowych Stevena Brilla i Gordona Crovitza, był pionierem we wdrażaniu “metrycznego/mierzalnego modelu dostępu” do cyfrowych treści. Piano Media wkroczyło na rynek w 2011 r. z krajowym rozwiązaniem prenumerat cyfrowych w trzech państwach, po czym rozpoczęło ekspansję na Europę. Piano od początku działalności przoduje wśród konkurencji w zakresie zaawansowanej analizy zachowań użytkowników i konsultacji dla wydawców związanych ze zwiększeniem retencji prenumeratorów.

Zobacz również