We wrześniu na rynek ma trafić pierwszy numer startupowego kwartalnika "Pierwszy Milion". Wydawcą jest Ringier Axel Springer, pismo będzie przybudówką Forbesa.
Nazwa pisma nie jest specjalnie oryginalna - nazywało się tak kilka konkursów, blogów, dwa cykle programów telewizyjnych (w
TVP i na
Gazeta.pl) i
film fabularny.
Magazyn ma wychodzić raz na kwartał w nakładzie 50 tysięcy egzemplarzy i objętości 150 stron. Odbiorcami pisma mają być ludzie chcący założyć własny biznes - zarówno studenci, jak i menedżerowie planujący odejść z korporacji. Tematyka obejmie przede wszystkim mikrofirmy - modele biznesowe, rynek, biznesplany. Wsparcie w internecie zapewni w przyszłości subdomena mikrofirma.forbes.pl.
To dobrze, że duże wydawnictwo dostrzegło potencjał małych firm i weszło w niszę, którą zdefiniowaliśmy 2 lata temu. Tym bardziej będziemy kibicować kolejnemu przedsięwzięciu, które ma promować robienie biznesu. Liczymy na to, że potencjał marketingowy wydawnictwa pomoże w edukacji rynku, na którym i my pracujemy. Wiemy, że temat nie jest łatwy i ciekawi jesteśmy, jak sobie z nim poradzą koledzy z Forbesa.