Browar Pilsweizer S.A. kontynuuje dynamiczne wzrosty - w III kwartale br. firma zwiększyła sprzedaż piwa ponad dwukrotnie - przychodywzrosły o 107 procent w porównaniu z III kwartałem roku 2014. Zysk netto w III kwartale wyniósł prawie 200 tys. zł, a za trzy kwartały br. - 440 tys. złotych, co oznacza, że jest już większy niż osiągnięty przez browar w całym roku 2014. Po wprowadzeniu na rynek pod koniec I kwartału piwa Femme Fatale oraz w II kwartale piw Zakopiańczyk i Piwniczańskie, browar przygotowuje kolejną falę nowości i jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie 3 nowych piw. - Już we wrześniu osiągnęliśmy sprzedaż na poziomie całego ubiegłego roku i po zamknięciu III kwartału zbliżyliśmy się do wolumenu 8 tys. hektolitrów uwarzonego piwa, co oznacza, że nasze plany aby w tym roku po raz pierwszy browar przekroczył poziom 10 tysięcy hektolitrów są jak najbardziej realne. Myślę, że bardzo prawdopodobne jest nawet znaczące przekroczenie tej granicy i zbliżenie się do 11 tys. hektolitrów - mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer S.A. Przychody browaru Pilsweizer za 3 kwartały br. wyniosły nieco ponad 3,6 mln zł, a zysk netto 440 tys. zł; natomiast w samym III kwartale zysk netto wyniósł 194 tys. zł. - Zaplanowaliśmy na br. podwojenie sprzedaży i każdy kolejny kwartał potwierdza, że ten cel uda nam się osiągnąć. W III kwartale sprzedaż wzrosła o 107 proc. Cały rok 2015 będzie oczywiście dla naszej firmyrekordowy, zarówno dzięki rozwojowi sprzedaży dotychczasowych piw, jak i wprowadzaniu na rynek kolejnych nowości - mówi Andrej Chovanec, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Browaru Pilsweizer S.A. Po tym jak w I kwartale br. Pilsweizer wprowadził na rynek ogólnopolski piwo Femme Fatale (pierwsze ciemne piwo w portfolio browaru), a w II kwartale piwo Zakopiańczyk (jasne piwo typu Pils, dolnej fermentacji, o ekstrakcie 12 Blg, sprzedawane w Zakopanem i okolicach) oraz Piwniczańskie (piwo związane z miejscowością Piwniczna Zdrój, jasne piwo typu Pils, dolnej fermentacji, o ekstrakcie 15Blg), w III kwartale browar skoncentrował się na przygotowaniu kilku nowości na ostatni kwartał – jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na rynek 3 nowych piw. Rok 2015 będzie drugim rokiem w historii browaru Pilsweizer zamkniętym dodatnim wynikiem finansowym. W roku 2014 roku browar osiągnął próg rentowności, po raz pierwszy zamykając rok finansowy zyskiem netto, na poziomie 0,4 mln zł. W 2014 r. Browar Pilsweizer S.A. przeprowadził też proces całościowego rebrandingu. Złożyły się na niego m.in. nowy całościowy system identyfikacji wizualnej browaru, nowe logotypy zarówno jeśli chodzi o markę browaru, jak i piw; zmiana i ujednolicenie nazw poszczególnych piw i ich etykiet, wprowadzenie jednej marki parasolowej PILSWEIZER oraz stworzenie kilku głównych linii produktowych, wyróżnionych dodatkowo kolorystyką butelek. Browar Pilsweizer S.A. jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka. W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych - w 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa Pilsweiser (obecnie PILSWEIZER). W roku 2009  r. powstała firma Pilsweiser S.A., a Browar Pilsweizer S.A. jest obecnie jedynym browarem regionalnym w Małopolsce i na Podkarpaciu. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek Spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru). Pilsweizer S.A.

Zobacz również