Reklamy
Aktualności

Polska elektromobilność podbija elitarne motorowodne wyścigi łodzi F1H2O.

Gdy Formuła E w klasie wyścigów samochodowych rozpoczęła swój piąty (!) sezon w grudniu 2018 roku z udziałem wielkich, znanych producentów samochodów, takich jak Porsche, BMW i Mercedes-Benz na pokładzie, stało się oczywiste, że inauguracja każdej serii wyścigowej w klasie pojazdów elektrycznych nie jest melodią przyszłości, ale naszą rzeczywistością.

Od 2008 roku jesteśmy jednym ze światowych liderów elektromobilności i po niemal 11 latach na rynku jesteśmy przekonani, że teraz nastał dla nas najlepszy czas. Startuje pierwsza światowa seria wyścigów motorowodnych, równie widowiskowych i spektakularnych jak F1 H2O, ale przyjaznych środowisku – E1 H2O! Cała energia zużywana w zwodach będzie pochodzić z odnawialnych źródeł energii. Dynamikę projektu tworzą jednak ludzie, a mobilność elektryczna podbija serca i staje się pasją wybitnych osobowości. Chęć udziału w projekcie zadeklarował pierwszy i jedyny Polak w najbardziej elitarnej klasie wyścigów motorowodnych F1H2O Bartłomiej Marszałek. Obecnie trwają rozmowy definiujące zakres udziału polskiego zawodnika w projekcie.

Specyfikacja polskich łodzi elektrycznych formuły E1 H2O:

Materiał kadłuba: Włókno węglowe, nylon, włókno syntetyczne, airex & nomex

Długość: minimum 4,8 m

Szerokość : 2,1 m

Waga: minimum 513 kg (z pilotem)

Moc: 200 albo 300 HP

Prędkość maksymalna : 190 km/h (ponad 118 mp/h)

Przyspieszenie : 0-100 km/h w 5 sekund

Funkcje bezpieczeństwa: poduszka powietrzna, kabina pilota zbudowana z włókna węglowego i nylonu z materiałami odpornymi na wstrząsy. Podpora głowy i szyi HANS, kuloodporna szyba przednia i pianka z tworzywa sztucznego dla końcówek kadłuba, aby uniknąć penetracji w przypadku kolizji.

Harmonogram prac:

02/2019 dostawa łodzi typu powerboat klasy F1H2O.

03-04 /2019 przygotowanie w pełni funkcjonalnego prototypu elektrycznej łodzi wyścigowej

04 /2019 rozpoczęcie testów elektrycznej łodzi wyścigowej  i kalibracji elementów mechanicznych

05 /2019 ukończenie testów. Oddanie wzorcowej łodzi do dalszej replikacji.

Reklamy