Polski projekt Riccardo App, przygotowany dla marki Riccardo przez RTB Tracker i iPresso, znalazł się w gronie 16 finalistów nagrodzonych przez Bluetooth SIG podczas zakończonych właśnie w Las Vegas 2015 International Consumer Electronics Show (CES) – największego na świecie pokazu nowych technologii. Bluetooth Breakthough Awards to międzynarodowy program promujący najbardziej przełomowe w danym roku produkty, prototypy, aplikacje i projekty studenckie wykorzystujące technologię Bluetooth. Program ten prowadzony jest przez Bluetooth Special Interest Group (SIG) i ma charakter konkursu, na który wpływają zgłoszenia z całego świata. Jury tegorocznej edycji konkursu wybrało łącznie 16 najlepszych projektów we wszystkich kategoriach, by następnie zaprezentować je na Bluetooth Media Event będącym częścią największego na świecie pokazu nowych technologii – Consumer Electronics Show (CES). Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszonych zostało ponad 400 projektów, w tym projekty tak znanych firm jak Microsoft Corporation czy Procert&Gamble. - Bardzo cieszy nas obecność Riccardo App w gronie finalistów Bluetooth Breakthrough Awards. Z roku na rok zauważamy wzrost jakości i poziomu projektów konkursowych. To fascynujące móc obserwować jak firmy, start-upy czy też hobbyści wykorzystują elastyczność, skalę oraz zaufanie powszechnie znanej technologii Bluetooth Smart do coraz to szerszych jej zastosowań w połączeniach bezprzewodowych. Nasi finaliści pokazują, że połączenie Bluetooth Smart z Internetem Rzeczy faktycznie czyni nasze życie wygodniejszym, mądrzejszym i lepszym - mówi Mark Powell, Executive Director w Bluetooth SIG. Polski projekt Riccardo App przygotowany został dla spółki Riccardo prowadzącej e-sklep oraz sieć salonów stacjonarnych z obuwiem i odzieżą. Aplikacja powstała w oparciu o multichannel dzięki zastosowaniu technologii iBeacon i Proximity Marketing przy wsparciu zintegrowanych systemów iPresso i RTB Tracker. - To dla nas zaszczyt znaleźć się wśród finalistów tak prestiżowego konkursu i być zaprezentowanym wśród najlepszych przełomowych technologii podczas Consumer Electronics Show. Cieszymy się, że możemy pokazać Polskę jako kraj ludzi z pasją, którzy mają otwarte głowy i chcą być współautorem technologicznej rewolucji. Wykorzystanie technologii Beacon oraz powiązanie jej dzięki Bluetooth Smart z aplikacjami mobilnymi wykorzystują już niektóre sieci handlowe w USA czy sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii. Nikt jednak do tej pory nie był w stanie wykorzystać w tym procesie narzędzi digital marketingu i marketingu automation. Nikt też nie zbierał w tym procesie danych z wizyty klienta w sklepie, czyli zretargetował offlinu. Jesteśmy dumni, że nam się to udało – tłumaczy Paweł Mizglaski, CEO w RTB Tracker. Klient lubi być dostrzeżony i czuć się wyjątkowo. Na tej prostej zasadzie bazuje Riccardo App. Aplikacja mobilna oparta na technologii Blutooth oraz iBeacon ma na celu zwiększenie przepływu informacji pomiędzy kanałami on-line i off-line, a co za tym idzie wzmocnienie sprzedaży zarówno w internecie, jak i sklepach stacjonarnych. Klient Riccardo Fashion Store, posiadający na swym urządzeniu mobilnym Riccardo App, przekraczając przez próg sklepu lub będący w jego okolicy, jest rozpoznawany przez system, by ten od razu przekazał mu na smartfona powiadomienie o tym, gdzie znajdzie produkt, którym interesował się wcześniej w Internecie, jego opis czy indywidualną ofertę. Aplikacja działa bowiem jak dobry przewodnik, który mając wiedzę na temat historii zakupów klienta oraz jego preferencji, podaje mu ofertę trafiającą centralnie w jego oczekiwania.

Zobacz również