Jak najprościej korzystać z faktur elektronicznych? Wystarczy trzymać się trzech zasad: 1. Odbiorca faktury musi wyrazić zgodę na otrzymywanie dokumentów w tej formie, może to zrobić mailowo. Wystarczy więc wysłać kontrahentowi pytanie a po uzyskaniu pozytywnej odpowiedzi wysyłać faktury. Zgoda jest ważna bezterminowo, można ją odwołać w ten sam sposób. 2. Jak przesyłać? Nie są potrzebne żadne systemy, wystarczy wysłać załącznik e-mailem, najlepiej w PDF-ie, który wyklucza zmiany dokumentu. Nie jest potrzebny również podpis elektroniczny. 3. Faktury warto skatalogować, by ich później nie szukać oraz zarchiwizować - na serwerze, płycie, dysku zewnętrznym. Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2008r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 212, poz. 1337 ze zm.)

Zobacz również