Zakupy firmowe na Allegro czy Tablica.pl mogą na starcie przynieść spore oszczędności. Porządny komputer można trafić za kilkaset złotych, biurko za kilkadziesiąt - dla młodej firmy każda oszczędność jest ważna. Jeśli kupujemy "od firmy", dostaniemy fakturę. A kiedy tani sprzęt sprzedaje osoba prywatna? Wtedy nie dostaniemy ani faktury, ani rachunku. Według rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (§ 12 ust. 3 pkt 2) dowodem zakupu mogą być dokumenty stwierdzające fakt dokonania operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające co najmniej: - wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy) uczestniczących w transakcji; - datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania transakcji (jeśli daty są tożsame - wystarczy podanie jednej); - przedmiot operacji i jego wartość oraz liczba/ilość; - podpisy obu stron transakcji. Warunki te najlepiej spełnia umowa kupna-sprzedaży. Pamiętajmy, że musi zawierać wszystkie podane wyżej dane i być podpisana przez obie strony transakcji.

Zobacz również