W ostatnich latach rynek dostawców części samochodowych bardzo się otworzył, co doprowadziło do zatarcia granic międzykontynentalnych – twierdzą eksperci CRS Polska, firmy specjalizującej się w kontroli jakości części samochodowych. W związku z przepływem części między państwami, często na duże odległości, bardzo ważny jest nadzór nad nimi na miejscu, gdzie docierają. Służy temu rezydentura, która pozwala szybko wykryć wadliwe partie, ograniczając koszty o nawet 70%. Coraz większe wymagania klienta i duża konkurencja na rynku samochodowym wymuszają na koncernach ciągłą dbałość o najwyższą jakość produktu finalnego. – Warto pamiętać, że jedna akcja serwisowa może dla producenta samochodów oznaczać milionowe straty. Stąd coraz większa skłonność do kontroli poszczególnych etapów procesu, by mieć pewność, że odpowiednio wcześnie zidentyfikujemy i usuniemy problem. W szczególności, że taka dbałość o szczegóły to tak naprawdę troska nie tylko o bezpieczeństwo, ale i satysfakcję kierowcy i jego pasażerów, którzy w przyszłości będą podróżować wyprodukowanym samochodem – mówi Marzena Jurkiewicz, Dyrektor CRS Polska. Koncerny zdają sobie sprawę z rosnących wymagań klientów, dlatego popyt na usługi takich firm jak CRS rośnie z roku na rok. Rezydent – łącznik między dostawcą a producentem W procesie produkcji samochodów bardzo ważna jest współpraca między dostawcą części a producentem samochodów. W czasach, gdy odległości pomiędzy dostawcą a klientem są bardzo duże, idealnym środkiemjest posiadanie swojego przedstawiciela na terenie zakładu klienta. Rozwiązaniem stanowiącym pomost pomiędzy obiema stronami jest usługa rezydentury, która pozwala dostawcom i producentom zaoszczędzić czas i pieniądze. Znając doskonale proces produkcji części u dostawcy oraz proces montażu w zakładzie klienta, w razie wystąpienia problemu, inżynier-rezydent dokładnie wie, jak przeprowadzić działania zapobiegawcze, jak ocenić skalę problemu oraz miejsce, w którym mógł on wystąpić. Taka osoba jest w stanie szybko wyodrębnić zainfekowane dostawy, co ogranicza konieczność kontroli całej zawartości magazynu i przekłada się na dużo mniejsze koszty. – Oszczędności w takich przypadkach mogą wynosić nawet 70% – podkreśla Marzena Jurkiewicz. Informacja do dostawcy oraz natychmiastowe działania zapobiegawcze, w dużym stopniu ograniczają reklamacje oraz związane z tym wydatki. Dzięki temu dostawca w znacznym stopniu redukuje czas reakcji oraz koszty związane z dojazdem do klienta. Rezydent, nadzorując proces selekcji, może go też ulepszyć, proponując rozwiązania usprawniające przeprowadzanie kontroli. Według wyliczeń firmy CRS Polska w tym przypadku oszczędność może sięgać nawet do 50% kosztów całej kontroli. Rezydent na straży jakości samochodów Wysokiej jakości akcesoria i podzespoły samochodowe wpływają na korzyść obu stron: samego dostawcy, który nie będzie zmagał się z przyszłymi reklamacjami, jak i producenta, który wypuści na rynek pełnowartościowy i bezpieczny produkt. W tej układance, takie firmy jak CRS Polska spełniają coraz ważniejszą rolę. To właśnie dzięki nim proces jest stale monitorowany i wadliwe części są bardzo szybko identyfikowane. Ważne jest również to, że łącznik, jakim jest firma kontrolująca jakość części, może działać w imieniu dowolnego dostawcy z całego świata, który prowadzi działalność w Polsce. To dla takiego dostawcy np. z Chin oznacza ogromne oszczędności. Stąd popularność usług świadczonych przez CRS Polska rośnie – tylko w 2015 roku liczba klientów firmy zwiększyła się dwukrotnie. Grupa CRS

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również