Japoński gigant internetowy wkracza na polski rynek restauracyjny. Zdobywająca coraz większą popularność, platforma rezerwacji stolików w restauracjach – Quandoo, działająca w Polsce od połowy 2014 roku, została kupiona przez azjatycką firmę Recruit Holdings za 850 milionów zł. Powyższa cena zakupu przebija wartość rynkową funduszu MCI Management, holdingu mediowego Agora czy dewelopera Robyg.

Quandoo to rozwijana od grudnia 2012 roku, niemiecka firma, która w niespełna 2 lata zaczęła dominować w segmencie usług rezerwacji stolików restauracyjnych w wielu krajach Europy i świata. Obecnie znajduje się w top 25 europejskich start-upów, obok Spotify czy BlaBlaCar. W 2014 roku system wkroczył również do Polski, szybko zdobywając pozycję lidera w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. Jedynie od października 2014 do lutego 2015 Quandoo posadziło przy restauracyjnych stolikach ok. 50 000 osób.

W październiku 2014 Quandoo zwróciło na siebie uwagę japońskiego giganta pośrednictwa pracy, nieruchomości i usług edukacyjnych – istniejącego od 1960 Recruit Holding. Wtedy miała miejsce pierwsza strategiczna inwestycja Japończyków, związana z zakupem 7,1% udziałów w Quandoo. Teraz Recruit postanowił zgarnąć ze stołu pozostałe 92,9%, wydając na to, bagatela, 27,11 miliardów jenów, czyli około 850 milionów złotych.

- Zakup Quandoo przez Recruit Holding to największa azjatycka inwestycja w e-biznes na polskim rynku. Cieszę się, że mogłem przyczynić się do sukcesu platformy, zdobywając w zaledwie kilka miesięcy pozycję lidera na trzech najważniejszych lokalnych rynkach restauracyjnych w Polsce zatrudniający przy tym w ekspresowyn tempie 25 osobowy zespół. – komentuje Piotr Łagowski, Vice President Quandoo odpowiedzialny za rynki EEMEA – Europy Wschodniej,  Turcji i Bliskiego Wschodu. – To już kolejne osiągnięcie na arenie start-upowej, po zbudowaniu serwisu Foodpanda w Europie Wschodniej w latach 2012-2014, co zaowocowało jej wykupieniem przez Delivery Hero właściciela m.in: Pizzaportal. – kończy Łagowski.


Zobacz również