Konieczność bardzo szybkiej reakcji na potrzeby klienta stawia zupełnie nowe wyzwania
przed branżą retail. Ta musi zadbać o poprawę standardów obsługi klienta i większą
personalizację swojej komunikacji. To, w jaki sposób firma wywiąże się z tego zadania
będzie miało ogromne znaczenie dla zdobycia i utrzymania lojalności klienta. Dlatego tak
ważne jest posiadanie odpowiednich instrumentów, które pozwolą na efektywne korzystanie
z danych. W sytuacji, gdy konsument chce uzyskać natychmiastową odpowiedź nie uda się
spełnić tego warunku bez wprowadzenia nowoczesnych narzędzi do automatyzacji,
elektronicznego obiegu dokumentów czy możliwości szybkiego sprawdzenia danych w
cyfrowym archiwum. Gromadzone dane stanowią również bardzo ważny zasób w procesie
planowania strategicznego.
Według badań Ricoh źle zaplanowana komunikacja wiąże się nie tylko z niepotrzebnie
ponoszonymi kosztami finansowymi, ale odbija się również na wizerunku i przyczynia się do
spadku zaufania do danej marki czy organizacji. Dla dużej części konsumentów jest bowiem
jednoznaczna z nieodpowiednim wykorzystaniem ich danych.