Reklamy
Aktualności Gospodarka

Rynek pracy – młode pokolenie wyznacza nowe standardy

Pracownicy jeszcze nigdy nie byli bardziej wymagający wobec swoich pracodawców. Dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, zoptymalizowane procesy i respektowanie niestandardowych godzin pracy coraz częściej stanowią standardowe oczekiwania. Firmy, które chcą zatrudnić najlepszych kandydatów na rynku muszą wykazać się dużą elastycznością. Ma to szczególne znaczenie w odniesieniu do najmłodszych pokoleń, które już funkcjonują bądź dopiero wkraczają na rynek pracy. Nowoczesne technologie to ich naturalne środowisko bez którego nie będą w stanie dobrze funkcjonować w organizacji. Takie wnioski wynikają z badań zrealizowanych na zlecenie Ricoh.

 Innowacyjność = pozytywny wizerunek

W związku z tymi trendami  pracodawcy muszą skoncentrować się na stworzeniu odpowiedniej infrastruktury i innowacyjnego środowiska pracy. To w jakim zakresie firma jest przygotowana do zaoferowania dostępu do nowoczesnych narzędzi ma bardzo duże znaczenie dla jej wizerunku w oczach obecnych i przyszłych pracodawców. 62% z pracowników z 23 europejskich krajów, którzy wzięli udział w badaniu Ricoh uważa, że większe inwestycje w nowe technologie wyróżniają liderów runku.

Czego oczekują od swojego miejsca pracy najmłodsze pokolenia?

Najmłodsze pokolenie ma bardzo dobrze sprecyzowane oczekiwania dotyczące swojego miejsca pracy. Wyniki badań „4 pokolenia w jednym miejscu pracy” zrealizowanych na zlecenie Ricoh pokazują, że dla generacji Z poza kwestiami finansowymi najważniejsze znaczenie ma: równowaga między życiem prywatnym a pracą (48%), możliwość pracy w zgranym zespole (47%), elastyczne godziny pracy (42%) oraz bezpieczeństwo zatrudnienia (42%). Dla porównania przedstawiciele Baby Boomers na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo zatrudnienia, a Milenialsi i pokolenie X równowagę miedzy życiem prywatnym a pracą. Dla najmłodszego pokolenia ogromne znaczenie ma również sens ich pracy – aż 34% wskazało, że znacznie bardziej atrakcyjne są dla nich firmy, w których praca pozwoli im zmieniać świat. Wśród Baby Boomers ten aspekt miał znaczenie dla 13%, a dla pokolenia X oraz Milenialsów odpowiednio 14% i 15%. Generacja Z przykłada dużo większą wagę do dostępu do nowoczesnych narzędzi technologicznych – 28%. Przedstawiciele starszych generacji wskazywali ten czynnik niemal 3-krotnie rzadziej (10%).

O badaniach

„4 pokolenia w jednym miejscu pracy”

W ankiecie wzięło udział 3352 respondentów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch, Holandii, Belgii, Polski, krajów nordyckich (Szwecji, Finlandii, Norwegii i Danii), Szwajcarii, Rosji, krajów Bliskiego Wschodu, Turcji i Afryki Południowej.

 

„Empowering Digital Workplaces”

W badaniu wzięło udział 3600 pracowników z 23 krajów.

źródło obrazka; [ internet ]

Reklamy