Simple Publishing to nowa inicjatywa wydawnicza, która oferuje autorom kompleksową pomoc – od profesjonalnej korekty i redakcji tekstu, przez dostęp do interesujących projektów graficznych, aż po skład, druk oraz promocję twórczości. Pomysłodawcą i założycielem
Simple Publishing jest Paweł Majewski, natomiast za technologiczną stronę projektu odpowiedzialni byli specjaliści Grupy Unity.
–
Chcemy popularyzować ideę self-publishingu w Polsce. Naszym marzeniem jest zmiana postrzegania działalności wydawniczej, jaką jest samopublikowanie. Przecież self-publishing nie musi oznaczać gorszej jakości publikacji i nie należy go kojarzyć jedynie z „ostatnią deską ratunku”, dla tych autorów, których odrzuciły „tradycyjne” wydawnictwa – wyjaśnia Paweł Majewski.
Klasyczny proces wydawniczy niemal zawsze wiąże się z dużymi nakładami finansowymi i utratą części niezależności w procesie powoływania książki do życia. Tymczasem w modelu self-publishing autorzy decydują o wszystkim. Dzięki Simple Publishing, autor może ustalić parametry druku oraz nakład, a z pomocą specjalistów stworzyć okładkę i zaprojektować oprawę estetyczną całego projektu.
Proces wydawniczy skrócony jest do minimum – eBook i PDF można wygenerować w zaledwie kilkanaście minut, a drukowane egzemplarze własnych publikacji trzymać w ręce już po tygodniu.
–
Decyzje użytkownika dotyczące tworzonej publikacji są dziś wspierane poprzez mechanizm sugestii, opierający się między innymi na danych zbieranych przez roboty internetowe, które gromadzą informacje o dostępnych na rynku książkach z wybranych księgarni internetowych – wyjaśnia Tomasz Konarski, Project Manager w Grupie Unity.
System doradza także użytkownikowi, m.in. w zakresie doboru potencjalnych dostawców usług i oszacowaniu kosztów publikacji. Ponadto serwis umożliwia też stworzenie fotoksiążek, albumów oraz kalendarzy.
Usługa została stworzona przy wsparciu Unii Europejskiej - projekt korzysta bowiem z funduszy uzyskanych z PO IG 8.1 w kwocie 489 tys. zł. Simple Publishing oferuje płatność w modelu abonamentowym bądź za jednorazową publikację, dopasowując się w ten sposób do zróżnicowanych potrzeb klientów.