Aktualności Marketing

Social selling w praktyce

Coraz więcej firm dostrzega potencjał ukryty w korzystaniu z mediów społecznościowych. To doskonały kanał kontaktu z klientem, pozwalający nie tylko sprzedawać produkty, lecz także budować wizerunek marki i nawiązywać trwałe relacje.

Social selling pozwala czerpać korzyści z działań prowadzonych w mediach społecznościowych. Termin ten nie oznacza jednak nachalnej reklamy, którą tak często mamy okazję widywać w cyberprzestrzeni. Kryją się pod nim dyskretne działania, mające na celu przede wszystkim budowanie trwałej relacji z konsumentem oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki, a dopiero później generowanie większego ruchu na stronie i zwiększenie zysków ze sprzedaży.

Social selling a social marketing

Pojęcie social sellingu przez wiele osób utożsamiane z social marketingiem, ponieważ obie te frazy związane są z prowadzeniem biznesu online. Tymczasem analityka internetowa wyraźnie rozgranicza social selling od social marketingu. Ten pierwszy związany jest bowiem z budowaniem trwałych relacji z klientem, podczas gdy social marketing nastawiony jest najczęściej na promocję marki oraz zwiększenie sprzedaży.

Bądź w kontakcie

Kluczem efektywnego social sellingu jest pozostawanie w nieustannym kontakcie z użytkownikami. Taka bezpośrednia interakcja na linii konsument-handlowiec nie polega jednak na zdobyciu kontaktu i wysyłaniu do niego oferty produktowej. Social selling opiera się na różnych rodzajach działań dodatkowych, poprzedzających propozycję sprzedażową, którym celem jest zacieśnienie więzi konsumenta z marką.

Tworzenie relacji z klientami w mediach społecznościowych odbywa się przy pomocy narzędzi oraz treści dobranych do określonej grupy odbiorców. Dzięki obserwacji i analizie zachowań wybranych użytkowników w sieci, np. obserwacji ich aktywności na wybranych grupach tematycznych, możemy określić, jakie problemy ich trapią. Wówczas należy własną ofertę dostosować w taki sposób, by specjalnie skonstruowana propozycja współpracy wzbudziła zainteresowanie członków danej społeczności.

Indywidualizuj

Skuteczność social sellingu zależy w dużym stopniu od naszych umiejętności zjednywania sobie ludzi i odpowiadania na ich potrzeby w czasie rzeczywistym. Obecne reklamy wciąż skierowane są „do wszystkich, czyli do nikogo”. Tymczasem w social sellingu liczy się indywidualne podejście do klienta, umiejętność nawiązania z nim kontaktu i zdobycia jego zaufania. Wówczas będzie nam już dużo łatwiej polecić mu własny produkt bądź usługę.

Social selling to skuteczne narzędzie zwiększania sprzedaży w czasach wzrostu popularności mediów społecznościowych, jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube. To właśnie ta technika pozwoli nam nie tylko zdobyć nowych klientów, ale także nawiązać wartościowe relacje z nimi.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com