Aktualności

Sprawa emisji CO2 w znacznym stopniu rozwiązana

Zaledwie miesiąc od pojawienia się kwestii dotyczących wartości CO2 w niektórych modelach koncernu, Volkswagen w dużej mierze wyjaśnił tę sprawę. Po przeprowadzeniu szczegółowych wewnętrznych badań i kontroli pomiarów wiadomo już, że prawiewszystkie wersje modelowe emitują tyle CO2 ile pierwotnie podano.

Podejrzenie o niezgodną z prawem zmianę danych dotyczących zużyciapaliwa przez aktualne samochody nie potwierdziło się. Wewnętrzne pomiary wykazały lekkie odchylenia tylko w odniesieniu do dziewięciu modeli marki Volkswagen.

Wyniki tych wewnętrznych pomiarów zostaną raz jeszcze, do świąt Bożego Narodzenia, sprawdzone przez neutralną służbę techniczną pod nadzorem odpowiedniego urzędu.  Pojazdów, w wypadku których potwierdzi się prawidłowość pierwotnych danych nie dotkną żadne konsekwencje. Auta te będą oferowane i sprzedawanebez ograniczeń. W wypadku tych nielicznych modeli, których dotyczą odstępstwa, wartości zostaną dopasowane w ramach przewidzianych procedur.

Volkswagen przedstawił ustalenia komisji dochodzeniowej rządu oraz Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA). Podana wcześniej przez koncern Volkswagen liczba 800.000 podejrzanych pojazdów nie potwierdziła się. W ramach pomiarów przeprowadzonych przez koncern odchylenia stwierdzono jedynie w wypadku dziewięciu modeli i wynoszą one średnio tylko kilka gram CO2, co odpowiada zwiększeniu zużycia paliwa w cyklu NEDC o 0,1 do 0,2 litra na 100 kilometrów. Produkcja tych pojazdów wynosi około 36.000 egzemplarzy rocznie i odpowiada tylko około 0,5 procenta produkcji całej marki Volkswagen. Lista tych modeli znajduje się pod adresem www.vw.press-bank.pl.

Należące do koncernu marki Audi, SKODA i SEAT uzgodniły z odpowiednimi urzędami dopuszczającymi auta do ruchu podobny sposób postępowania.
Realne wartości zużycia paliwa przez samochody klientów pozostają niezmienione.

Zbędne jest więc podejmowanie jakichkolwiek środków technicznych w tych pojazdach. Spodziewane wcześniej obciążenie wyniku finansowego w wysokości dwóch miliardów euro w obliczu tych faktów także się nie potwierdza. To, czy powstaną mniejsze obciążenia finansowe zależy od rezultatu pomiarów sprawdzających, które zostaną przeprowadzone.

Volkswagen Group Polska

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com