Aktualności Marketing

Storytelling kluczem do efektywnego marketingu

Storytelling to narzędzie, które pozwala trafić prosto w czuły punkt odbiorców i wzbudzać w nich gwałtowne emocje. Umiejętna kampania marketingowa, przeprowadzona właśnie w formie storytellingu, daje nam szansę kreowania wśród społeczeństwa zupełnie nowych potrzeb, a co za tym idzie – kreowania także ich nowych zwyczajów zakupowych.

Co to takiego?

Storytelling polega na takim oddziaływaniu na wyobraźnię i emocje konsumentów, aby w sposób świadomy tworzyć z nimi relacje. To strategia, która pozwala kreować zwyczaje zakupowe i budować wizerunek marki przy pomocy atrakcyjnego dla widza przekazu. Najczęściej tego rodzaju działania opierają się na opowiadaniu historii, czyli realistycznym przedstawieniu scenki „z życia wziętej”, wzbudzającej u widzów śmiech, wzruszenie czy też radość. Fenomen storytellingu polega na tym, że pozwala on dotrzeć do ludzi, wzbudzić w nich poczucie przynależenia do wspólnoty, stymulować ich pragnienia oraz zaangażować w konkretne działanie.

Dlaczego warto?

Umiejętność wzbudzania w odbiorcach określonych emocji stanowi klucz do sukcesu w świecie marketingu. To właśnie emocje mają bowiem największy wpływ na nasze zakupowe decyzje. Umiejętny storytelling inspiruje, wzbudza zaufanie oraz znacznie zwiększa zainteresowanie produktami bądź usługami naszej firmy. Taka strategia marketingowa pozwala marce budować wiarygodną opinię na rynku oraz zdobywać zaufanie konsumentów poprzez wzbudzanie w nich głębokich i autentycznych uczuć.

Skuteczny storytelling

Skuteczny storytelling musi dobrze zapadać w pamięć. Kojarzenie naszej firmy lub produktu z konkretną emocją może wpłynąć na zwyczaje zakupowe konsumentów, a co za tym idzie – także na wzrost naszych zysków. Skuteczny storytelling to taki, po którym klienci sami się do nas zgłaszają. Umiejętne wzbudzenie w ich potrzeby posiadania naszego produktu bądź skorzystania z naszej usługi wywołujemy poprzez przedstawienie im dobrej historii, która zainspiruje, zaciekawi i wzbudzi zaufanie, jednocześnie stymulując ich pragnienia.

Przekaz w formie interesujących opowieści nie tylko wzbudza większe zainteresowanie konsumentów, ale także zyskuje szansę na stanie się viralem. Wówczas nasza reklama może obiec setki, a nawet tysiące osób, wywierając wpływ na postrzeganie naszej marki niemal w całym kraju.

Storytelling to świetny sposób na reklamę w czasach, gdy społeczeństwo przeżywa kryzys zaufania względem całej branży marketingowej. Wzbudzenie szczerych uczuć w konsumentach zwraca się podwójnie – w postaci wzrostu zysków, ale także wzrostu wiarygodności marki.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com