Według badan rynku firmy Euromonitor International w Turcji oczekuje się wzrost sprzedaży detalicznej online do 107% w 2017 roku. Sektor e-commerce będzie mocno wspierany przez rozwój technologiczny, rosnąca liczbę ludności oraz zrównoważony wzrost zakupów.
Obecnie w Turcji liczba użytkowników internetu kształtuje się na poziomie około 40 mln, co stanowi 53 proc. ogólnej populacji kraju. W europejskim rankingu państw o największej ilości użytkowników online Turcja plasuje się na 5 miejscu, zaraz po Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii i Francji.
Połowa z tureckich internautów, aktywnie korzystających z portali społecznościowych, to osoby poniżej 30 roku życia (Turcja z wynikiem blisko 33 mln użytkowników Facebooka plasuje się na 6 miejscu w ogólnoświatowym rankingu). W 2012 roku ogólna sprzedaż online w sektorze B2C osiągnęła 5,4 mld euro, co w porównaniu do 2011 roku daje wynik o ponad 50% wyższy.