Reklamy
Aktualności

Uber Freight wchodzi do Polski

Podczas konferencji HyperLOG w Łodzi Uber ogłosił  start nowej usługi w naszym kraju. Zaledwie trzy miesiące po sukcesie na niemieckim rynku, długo oczekiwany Uber Freight wchodzi do Polski. Nowy produkt to kolejna znacząca inwestycja Ubera nad Wisłą.

 

Uber działa w Polsce od 2015 roku. Początkowo aplikacja łączyła ze sobą kierowców i pasażerów, a od 2017 roku do swojego portfolio usług oferowanych w Polsce, firma dołączyła Uber Eats – platformę, za pomocą której można zamówić jedzenie z dowozem. Uber inwestuje w naszym kraju nie tylko w rozwój platformy, lecz także znacząco wpływa na rozwój gospodarki. Świadczą o tym m.in kolejne inwestycje w centrum badań i rozwoju rowerów Jump w ramach krakowskiego Center of  Excellence czy najnowsza usługa – Uber Freight. Celem firmy jest stworzenie z aplikacji Ubera platformy multimodalnej do każdego rodzaju transportu.

 

Czym jest Uber Freight?

 

Uber Freight łączy przewoźników ze spedytorami, oferując ceny ustalane z góry, szybkie płatności i możliwość zarezerwowania przewozu ładunku za pomocą jednego kliknięcia. Spedytorzy otrzymują nie tylko dostęp do polegania na ogromnej sieci przewoźników, lecz także możliwość monitorowania przewozu ładunku w czasie rzeczywistym.

 

„Bardzo cieszymy się, że dzięki wprowadzeniu Uber Freight w jeszcze większym stopniu możemy podkreślić naszą obecność w Polsce. Platforma Uber Freight pomaga przewoźnikom łączyć się ze spedytorami – niezależnie od wielkości biznesu. Może wesprzeć przewidywany wzrost gospodarczy Polski, przy jednoczesnym dalszym podnoszeniu standardów branżowych” – mówi Daniel Buczkowski, dyrektor ds. ekspansji Uber Freight na rynkach europejskich. 

 

Odpowiedź na wyzwania branży

 

Branża transportowa wszędzie mierzy się z podobnymi problemami, dlatego teraz zarówno polskie firmy spedycyjne, jak i przewoźnicy, mogą czerpać korzyści ze sprawdzonej technologii, którą Uber Freight wprowadza na rynek. Polski sektor transportowy jest rozdrobniony i zdominowany przez małych przewoźników. Podobnie jak na innych rynkach ich największym wyzwaniem jest utrzymanie płynności biznesu. Dzięki platformie Uber Freight mogą oni jeszcze bardziej aktywnie uczestniczyć w rynku oraz lepiej i bardziej efektywnie planować realizowane kursy. 

 

Wzrost gospodarczy zależny także od branży logistycznej

 

Dodatkowo, prognozowany rozwój gospodarczy Polski, dzięki rosnącej konsumpcji, wzrostowi sektora e-commerce oraz rosnącej liczbie punktów sprzedaży detalicznej, opiera się na ciągłym wzroście branży transportowej. Polska jest drugim co do wielkości rynkiem zbytu dla przedsiębiorstw transportowych w Europie, a branża logistyczna zatrudnia około 300 tys. osób. Rozwiązania cyfrowe, takie jak Uber Freight, mogą mieć  kluczowe znaczenie dla połączenia spedytorów ze sprawdzonymi przewoźnikami, w celu przewiezienia ich towarów i wspierania dalszego wzrostu gospodarczego. 

 

Uber działa globalnie i w ten sam sposób podchodzi do rozwoju platformy Uber Freight na rynku logistycznym. Rozpoczęta w marcu tego roku ekspansja na rynkach europejskich to pierwszy krok do zwiększenia transparentności w branży i umożliwienia jeszcze lepszej współpracy na poziomie międzynarodowym. Wraz z rozwojem usługi w Polsce, firma ma zamiar stać się zaufanym partnerem zarówno dla przewoźników, spedytorów, jak i innych uczestników budujących rynek logistyczny w kraju i w Europie.

 

O Uber Freight

Uber Freight zwiększa efektywność branży logistycznej dzięki tworzeniu nowych możliwości współpracy  dla podmiotów obecnych na rynku. Platforma łączy przewoźników dysponujących możliwością przewiezienia określonych ładunków  ze spedytorami na terenie Stanów Zjednoczonych oraz Europy. Nowoczesna technologia rewolucjonizuje tradycyjny rynek, zwiększając transparentność i efektywność prowadzonych transakcji oraz budując  zaufanie w branży logistycznej. Więej informacji na uberfreight.com.

 

Reklamy