Podsumowanie najważniejszych wydarzeń z dnia 5 listopada 2012. Dużo działo się w branży e-commerce – z połączenia Empathy i Contium powstała Grupa Unity, a Groupon Polska zatrudnił nowego dyrektora zarządzającego.
Empathy i Contium łączą się w Grupę Unity
Właściciele Empathy Internet Software House i Contium postanowili połączyć siły i dać początek Grupie Unity. Nowy podmiot zatrudnia obecnie ok. 200 osób i jest największym dostawcą usług IT i e-marketingowych dla branży e-commerce w Polsce.
GazeMetrix pozwoli wyszukać markę na zdjęciach
Dzięki gazeMetrix będzie możliwe wyszukanie na Instagram (a w przyszłości we wszystkich mediach społecznościowych) zdjęć zawierających określone logo. Projekt może się okazać kamieniem milowym dla monitoringu mediów.
WhatsApp zmienia zasady gry na rynku telekomunikacyjnym
WhatsApp pozwala wysyłać darmowe wiadomości tekstowe z urządzenia mobilnego – wystarczy dostęp do sieci. Z aplikacji korzysta już ponad 200 mln osób, wysyłając dziennie ponad 10 mld wiadomości. WhatsApp coraz skuteczniej wypiera tradycyjne SMS – co na to operatorzy?
http://gigaom.com/2012/11/05/whatsapp-eclipses-100-million-download-mark-on-google-play/
Groupon Polska ma nowego dyrektora zarządzającego
Od lutego 2012, kiedy Marcin Szałek opuścił szeregi Groupon Polska, stanowisko dyrektora zarządzającego w wiodącym serwisie zakupów grupowych pozostawało nieobsadzone. Wczoraj tę posadę objęła Aniela Hejnowska, która wcześniej pracowała w Netia SA.
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aniela-hejnowska-nowym-dyrektorem-zarzadzajacym-groupon-polska
85% Polaków gra w gry wideo
Branża gier w Polsce rozkwita – z badań agencji SW Research i Monday PR wynika, że w tym roku Polacy wydadzą ok. 11,5 mld zł na gry. Dotyczy to zarówno tytułów na PC i konsole, jak i na urządzenia mobilne. Problemem jest za to słaba reputacja polskich producentów i wydawców.
http://tech.pb.pl/2842566,48697,w-gry-komputerowe-gra-az-85-proc-polakow
Tylko 1,4% internautów zainteresowanych płaceniem za Piano
System Piano, który umożliwia dostęp do treści internetowych serwisów informacyjnych za opłatą, nie cieszy się wielkim powodzeniem. Chociaż słyszało o nim 23% ankietowanych internautów, zaledwie 1,4% pytanych byłaby skłonna zapłacić za dostęp do informacji.
http://interaktywnie.com/biznes/newsy/raporty-i-badania/polacy-nie-chca-systemu-piano-24526