Podsumowanie najważniejszych wydarzeń z dnia 5 listopada 2012. Dużo działo się w branży e-commerce – z połączenia Empathy i Contium powstała Grupa Unity, a Groupon Polska zatrudnił nowego dyrektora zarządzającego.
Empathy i Contium łączą się w Grupę Unity
Właściciele Empathy Internet Software House i Contium postanowili połączyć siły i dać początek Grupie Unity. Nowy podmiot zatrudnia obecnie ok. 200 osób i jest największym dostawcą usług IT i e-marketingowych dla branży e-commerce w Polsce.
http://bit.ly/SPjjcU
GazeMetrix pozwoli wyszukać markę na zdjęciach
Dzięki gazeMetrix będzie możliwe wyszukanie na Instagram (a w przyszłości we wszystkich mediach społecznościowych) zdjęć zawierających określone logo. Projekt może się okazać kamieniem milowym dla monitoringu mediów.
http://betakit.com/2012/11/05/gazemetrix-using-image-recognition-tech-to-find-branded-instagram-photos
WhatsApp zmienia zasady gry na rynku telekomunikacyjnym
WhatsApp pozwala wysyłać darmowe wiadomości tekstowe z urządzenia mobilnego – wystarczy dostęp do sieci. Z aplikacji korzysta już ponad 200 mln osób, wysyłając dziennie ponad 10 mld wiadomości. WhatsApp coraz skuteczniej wypiera tradycyjne SMS – co na to operatorzy?
http://gigaom.com/2012/11/05/whatsapp-eclipses-100-million-download-mark-on-google-play/
Groupon Polska ma nowego dyrektora zarządzającego
Od lutego 2012, kiedy Marcin Szałek opuścił szeregi Groupon Polska, stanowisko dyrektora zarządzającego w wiodącym serwisie zakupów grupowych pozostawało nieobsadzone. Wczoraj tę posadę objęła Aniela Hejnowska, która wcześniej pracowała w Netia SA.
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aniela-hejnowska-nowym-dyrektorem-zarzadzajacym-groupon-polska
85% Polaków gra w gry wideo
Branża gier w Polsce rozkwita – z badań agencji SW Research i Monday PR wynika, że w tym roku Polacy wydadzą ok. 11,5 mld zł na gry. Dotyczy to zarówno tytułów na PC i konsole, jak i na urządzenia mobilne. Problemem jest za to słaba reputacja polskich producentów i wydawców.
http://tech.pb.pl/2842566,48697,w-gry-komputerowe-gra-az-85-proc-polakow
Tylko 1,4% internautów zainteresowanych płaceniem za Piano
System Piano, który umożliwia dostęp do treści internetowych serwisów informacyjnych za opłatą, nie cieszy się wielkim powodzeniem. Chociaż słyszało o nim 23% ankietowanych internautów, zaledwie 1,4% pytanych byłaby skłonna zapłacić za dostęp do informacji.
http://interaktywnie.com/biznes/newsy/raporty-i-badania/polacy-nie-chca-systemu-piano-24526