Windeln.de, niemiecki sklep internetowy w kategorii produktów dla niemowląt i dzieci ogłosił kupno spółki Feedo, czeskiego i słowackiego internetowego lidera tego samego segmentu e- commerce, który ostatnio wszedł również do Polski. Spółka Feedo była w portfelu funduszu Internet Ventures FIZ zarządzanego przez Grupę Private Equity Managers (Grupa PEManagers). Wartość transakcji to prawie 15 milionów EUR. - Transakcję oceniam jako ogromny sukces. Dzięki wsparciu funduszu spółka Feedo zrealizowała kilka projektów kluczowych dla jego wzrostu. Nie tylko umocniła się na rynkach czeskim i słowackim, ale też z powodzeniem weszła z ofertą do Polski. Partnerstwo z windeln.de pozwoli na dalszy dynamiczny wzrost w Europie - powiedział Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures FIZ. – Sprzedając Feedo zaledwie rok po inwestycji wypracowaliśmy na tym projekcie ponad 500-procentową stopę zwrotu IRR. Dalsze plany funduszy zarządzanych przez Grupę PEManagers zakładają nie tylko wyjścia z inwestycji. Zamierzamy realizować nowe wzrostowe projekty, a płynność funduszy z Grupy PEManagers pozwala przeznaczyć na ten cel ponad. 260 mln zł – dodał. Fundusz Internet Ventures FIZ to fundusz MCI Management SA oraz KFK zarządzany przez Tomasza Danisa. Fundusz zainwestował w Feedo Sp. z o.o. w lutym 2014, a celem inwestycji było wsparcie spółki w rozszerzeniu działalności na rynek polski, profesjonalizacja działania w obszarach marketingu, sprzedaży, operacji oraz IT a jednocześnie poszerzenie formuły funkcjonowania na marketplace. Partnerstwo z liderem segmentu „babycare“ w Europie Zachodniej to naturalna droga rozwoju dla firmy, która chce umacniać swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej. - Jesteśmy bardzo szczęśliwi witając Feedo w rodzinie windeln.de. Ceniona marka Feedo stała się godnym zaufania partnerem dla klientów w Europie Wschodniej. Spółka wyróżnia się cechami, które uważamy za kluczowe w naszej działalności: wysokim stopniem wygody, konkurencyjnymi cenami oraz kompleksową obsługą klienta. Dzięki silnej pozycji Feedo w Europie Wschodniej w połączeniu z naszą wiodącą pozycją i doskonałą znajomością Europy niemieckojęzycznej ta transakcja ma znaczny potencjał wzrostu i synergii dla obu spółek. – powiedział Aleksander Brand, dyrektor zarządzający i współzałożyciel windeln.de. Na swoich rynkach zarówno windeln.de, jak i Feedo zajmują czołowe miejsca w internetowym segmencie produktów dla niemowląt i dzieci. Dzięki efektom synergii, które będzie można osiągnąć po dokonanej transakcji, możliwości obu spółek zwiększą się diametralnie.

Zobacz również