Reklamy
Aktualności

Wybór paczkomatu najgorzej zaprojektowanym elementem zakupowym w e-sklepach

Wybór paczkomatu, do którego zostanie dostarczone zamówienie, to najgorzej zaprojektowany element zakupowy w e-sklepach – takie wnioski płyną z badania „Koszyk Roku 2018”, przeprowadzonego przez firmy badawcze Twisto i Edisonda na stu największych sklepach internetowych. Co jest przyczyną takiego stanu rzeczy, biorąc pod uwagę znaczący wzrost zainteresowania tego typu rozwiązaniem wśród kupujących? Czy wygodny sposób wyboru paczkomatu ma szansę przyciągnąć nowych klientów?

Atrakcyjne ceny, intuicyjna, prosta w obsłudze strona www, wybór metod płatności, łatwy sposób składania zamówienia, brak konieczności rejestracji, darmowe dostawy czy liberalna polityka zwrotów to już w wielu sklepach internetowych, starających się o pozyskanie i zatrzymanie klientów, standard. W jaki sposób zatem e-sklepy mogą jeszcze bardziej zachęcić do dokonywania zakupów właśnie u nich?

Możliwość odbioru zakupów w paczkomatach coraz bardziej pożądana przez klientów e-sklepów

Przesyłki kurierskie do drzwi cieszą się wśród Polaków największą popularnością, jednak z roku na rok rośnie znaczenie dostaw do punktów. Jak wynika z danych Sendit – największego w Polsce brokera usług kurierskich oraz właściciela serwisu Bliskapaczka.pl, specjalizującego się w dostawach do punktów, ich liczba w 2018 roku – w stosunku do poprzedniego – wzrosła o blisko 39%. Co więcej, z raportów „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” zrealizowanych w latach 2015-2018 wynika, że możliwość odbioru przesyłek w paczkomatach coraz częściej motywuje Polaków do dokonania zakupów przez internet. Trend ten widoczny jest szczególnie u osób z wyższym wykształceniem – a więc lepiej zarabiających – które na zakupy w e-sklepach gotowe są przeznaczyć największe kwoty.

Dlaczego kupujący online oceniają wybór paczkomatu jako najgorzej zaprojektowany element zakupowy w e-sklepach?

Dostawa zakupów do paczkomatów stanowi wyzwanie dla ergonomii narzędzi ją umożliwiających – liczy się nie tylko możliwość odbioru, ale również sposób zamawiania. Wypełnianie formularzy, brak mapy, wyszukiwanie po adresie bez automatycznego lokalizowania użytkownika, mały wachlarz dostawców usług to tylko niektóre z czynników, które wpływają negatywnie na user-experience osób dokonujących zakupów z tą formą dostawy – mówi Wojciech Kliber, Członek Zarządu Sendit S.A., Co-Founder Bliskapaczka.pl.

Czego oczekują kupujący od sklepów online?

Zainteresowanie dostawami do punktów związane jest ze zmianą sposobu życia Polaków. Jesteśmy coraz bardziej zapracowani, często trudno jest nam określić godziny, w których będziemy w stanie odebrać paczkę, albo, będąc w delegacji, łatwiej odebrać będzie nam ją w innej lokalizacji, niż biuro.

–  Kupujący oczekują intuicyjnego narzędzia – prostej w obsłudze mapy, która automatycznie lokalizuje najbliższe punkty, informuje o adresie, godzinach otwarcia, dostępności parkingu, bliskości komunikacji miejskiej czy dodatkowych usług, z których można skorzystać przy okazji odbioru paczki, a także zupełnie innych parametrach istotnych dla odbiorcy przesyłki. Stworzyliśmy rozwiązanie oparte na doświadczeniach m.in. serwisów bookingowych, które spełnia te kryteria oraz wykorzystuje mapę jako centralne narzędzie komunikacji dla klienta. Ponadto każdemu sklepowi internetowemu umożliwiliśmy integrację wszystkich rozwiązań i rozliczanie wysyłek jedną fakturą przy jednoczesnym obniżeniu kosztów, pozostawiając elastyczność własnej umowy i własnych rozrachunków z przewoźnikami – komentuje Wojciech Kliber, Członek Zarządu Sendit S.A., Co-Founder Bliskapaczka.pl.

Platforma Bliskapaczka.pl oferuje dostęp nie tylko do paczkomatów, ale również wielu sieci i lokalizacji jak: kioski RUCHu, paczkomaty InPost, placówki Poczty Polskiej, stacje benzynowe Orlen i Lotos, sklepy Żabka oraz FreshMarket, a także punkty DPD Pickup czy UPS Access Point. Jej misją jest pomoc w odnalezieniu najbardziej dogodnego rozwiązania – od wyboru firmy kurierskiej, po miejsce, do którego zostanie przywieziona paczka.

 

Reklamy